تهیه برنامه راهبردی صنعت در حوزه تجارت و حوزه فعالیت های صنعتی


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804854

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت به تشریح ویژگی های برنامه راهبردی صنعت و اقدامات انجام شده برای تهیه آن پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مهدی نیازی گفت: برنامه راهبردی صنعت کشور بعد بین المللی و تجارت خارجی و بعد در حوزه فعالیت های صنعتی به ویژه در صنایع پیشران مانند خودرو خواهد داشت. همچنین باید یک رویکرد منطقه ای و مبتنی بر زمین وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه چندین دوره کاغذبازی در این وزارتخانه مشخص شده اما موفق نبوده است، ادامه داد: باید در سطح راهبردی به همه ابعاد صنعت نگاه جامع و راهبردی داشته باشیم تا با آن مواجه نشویم. هر گونه مانع برای اجرا

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت گفت: اصل بر این است که در تهیه اسناد در هر حوزه از نظر فعالان بخش خصوصی استفاده شود و در این راستا پروژه هایی تهیه می شود که نگاه فرابخشی و کلی باشد.

نیازی افزود: ممکن است برخی مفاد نیاز به قانون یا مصوبه دولت داشته باشد اما حداقل در زمان مناسب پیش نویس و مستندات اولیه این سند راهبردی را آماده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه دیروز مقام معظم رهبری بر توسعه صنعت کشور تاکید کردند و رئیس جمهور دستور دادند برنامه جامع و راهبردی صنعتی با تعامل و هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی تهیه شود، گفت: در تهیه این سند نباید نظر دولت داشت. برنامه ای است که فعالان بخش خصوصی باید آن را اجرا کنند.

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه یکی از مهم ترین اصول در این نقشه راه توسعه همکاری بین بنگاه ها است و باید مرزهای بین بنگاه ها در این زمینه کمرنگ شود، گفت: کسب و کارهای کوچک باید به درستی انجام شود. در زنجیره بنگاه های بزرگ و تعیین کننده محیط شکل گیری بازار و تامین مواد اولیه و افزایش بهره وری آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید