اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان اولویت اول سازمان امور مالیاتی در سال 1401.


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821823

رئیس سازمان مالیاتی کشور با تاکید بر تسریع در رفع موانع و محدودیت ها در اجرای صحیح قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان است. اولویت اول از سال 1401. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داوود منظور، رئیس سازمان مالیاتی کشور در اولین جلسه گروه راهبری سامانه مودیان در سال 1401، یکشنبه 21 فروردین ماه با حضور اعضای کارگروه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. بانک مرکزی و سازمان‌های ذیربط، ابعاد کلان مدل اجرایی سامانه فروشگاه‌های پایانه‌ای و نظام مودیان: موانع اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که مدت‌هاست تعلیق شده است، باید برطرف شود. در اسرع وقت -به زودی.

وی با بیان اینکه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان یک طرح ملی و دارای ابعاد وسیع و گسترده است، گفت: اجرای این قانون یکی از برنامه های اصلی سازمان مالیاتی برای هوشمندسازی نظام مالیاتی است.

رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: اما سازمان مالیاتی کشور برای اجرای این قانون به دلیل بی توجهی دولت گذشته و در نتیجه عدم رعایت به موقع قانون با تاخیر مواجه شده است. عزم برای اجرای این قانون در سال جاری است.

منظور گفت: در حال حاضر اجرای این طرح ملی طبق زمان بندی در حال پیشرفت است و اثرات اجرای این طرح بر شفافیت اقتصاد و نظارت بر عملیات تجاری و معاملات و فروش بسیار چشمگیر است.

در این جلسه محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گزارشی از اقدامات انجام شده طی چهار ماه گذشته از جمله اقدامات مربوط به مواد 10 و 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و گزارشات ارائه کرد. در مورد شناسایی محصول و ارائه شماره اقتصادی و همچنین زیر سیستم های جمع آوری اطلاعات، ثبت نام و سبد مالیاتی مودیان، پس از آن اعضا نظرات خود را بیان کردند.

گفتنی است در پایان جلسه به منظور تسریع در بررسی های فنی و تصمیم گیری های کارگروه راهبری، جلسات کارشناسی در قالب کارگروه های فنی با حضور کارشناسان هر یک از اعضای مرکز تنظیم مقررات و راهبری برگزار می شود. جلسات گروهی کارگروه تدوین سیاست ها باید در چارچوب قانون و با حضور کلیه اعضای کلیدی کارگروه در سازمان امور مالیاتی کشور انجام شود.

انتهای پیام/
منبع: سازمان امور مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید