قانون پایانه های فروشگاهی به صورت مرحله ای اجرا می شود


ساعت: 00:55
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921467

مدیرعامل سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس لزوم رعایت مولفه های مختلف اقتصادی و اجتماعی، اجرای تدریجی و مرحله ای بهترین راه برای اجرای قانون پایانه مغازه ها و نظام مودیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صدای سیما، داود منظور با اشاره به تمهیدات انجام شده برای اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مالیاتی گفت: بر اساس ملاحظات کارشناسی و لزوم رعایت مولفه های مختلف اقتصادی و اجتماعی از جمله آموزش و آگاهی، به تدریج و اجرای مرحله ای این بهترین راه برای اجرای این قانون است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان یک طرح بزرگ ملی است، افزود: این قانون طیف وسیعی از فعالان اقتصادی از جمله شرکت های بزرگ بورسی و فرابورسی، دولتی را در بر می گیرد. شرکت های تحت مالکیت و دستگاه های اجرایی، تولیدکنندگان، واسطه ها و خرده فروشان است که این موضوع حساسیت خاصی به نحوه اعمال آن داده است.

وی خاطرنشان کرد: تجربه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نشان داده است که اجرای فوری قانون جدید نمی تواند آثار و آثار مفیدی برای اقتصاد داشته باشد، اما از نظر کارشناسی اجرای مرحله ای و مرحله ای بهترین است. راه اجرای قانون پایانه های درون فروشگاهی و سیستم مودیان مالیاتی به ویژه اینکه مودیان قبل از اجرای قانون نیاز به آگاهی و آموزش دارند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: پیشنهاد اجرای مرحله‌ای این قانون در قالب «الحاق 5 تبصره به قانون پایانه‌های مغازه‌ها و نظام مالیاتی» به شورای اسلامی شهر تقدیم و طی یک فوریت به تصویب رسید. وی تصریح کرد: امیدواریم تصویب این لایحه زمینه اجرای این قانون مهم را در شرایطی فراهم کند که مودیان از بی اطلاعی از انجام تعهدات قانونی متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به منظور ایجاد شفافیت اقتصادی، تاخیر در اجرای این قانون جبران و زیرساخت های لازم با دقت و پیگیری جدی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای مصوبه قانون پایانه های تجاری و نظام مودیان، شفافیت اقتصادی، انصاف مالیاتی، اعتماد عمومی مردم و مودیان در نظام مالیاتی افزایش می یابد و شاهد کاهش فرار مالیاتی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید