3 پیشنهاد وزیر اقتصاد برای اجرای قانون پایانه های تجاری و نظام مالیاتی


ساعت: 11:17
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885830

برای تصویب در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا پیشنهاد شد:

وزیر اقتصاد و دارایی در نامه‌ای به معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور سه پیشنهاد برای اجرای مؤثر قانون پایانه‌های مغازه و نظام مودیان ارائه و درخواست تصویب آن را در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نامه‌ای به محسن رضایی نوشت: قانون پایانه‌های تجاری و نظام مالیاتی در مهرماه ۱۳۹۷ در شورای اسلامی تصویب شد و با وجود اینکه قانونگذار ۱۵ ماه برای اجرای آن وقت گذاشت، اما این قانون در سال ۱۳۹۷ اجرا شد. دولت 12. این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم و استقرار تیم اقتصادی دولت در وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان مالیاتی، اجرای قانون فوق مهمترین اولویت سازمان امور مالیاتی تلقی می شود. در کشور است و سیستم مالیاتی از 29 تیرماه پس از ورود تولید و تست سرد و گرم وارد فاز اجرایی شد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون مذکور از نظر اجرا و اجرا، علاوه بر ایجاد سامانه و آماده سازی سازمان فعالیت مالیاتی کشور برای اجرا، مستلزم تهیه، ابلاغ و اجرای قانون است. اقدامات معینی از سوی مالیات دهندگان و از سوی دیگر درجه آن در سطح تمامی فعالان اقتصادی اعم از خرد و کلان کشور است. بنابراین اجرای بهینه آن مستلزم در نظر گرفتن ملاحظات ویژه و استفاده از تمامی توانمندی های مدیریتی به ویژه در دوره گذار است.

وی ادامه داد: بنابراین اجرای مرحله ای با مشوق های لازم، امکان اتمام موفقیت آمیز پروژه را بسیار افزایش می دهد. بنابراین برای اجرای تدریجی قانون و به منظور عدم ایجاد اختلاف در نظام اقتصادی کشور، لازم است مصوبات مالیاتی در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ابلاغ و برای اجرای هرچه بهتر به تصویب برسد. از قانون

خاندوزی در اولین پیشنهاد خود نوشت: مفاد بند 191 قانون مالیات های مستقیم در مورد اشخاص مشمول قانون مغازه های پایانه و سامانه مودیان که طی مراحلی توسط سازمان امور مالیاتی فراخوان می شود تا پایان سال 1402 معتبر است. کشور در اجرای هنر. 2 این قانون.

وی در پیشنهاد دیگری افزود: مالیات بر ارزش افزوده خریدهای پرداختی مرتبط با فاکتورهای صادر شده خارج از نظام مالیاتی تا پایان دوره پس از پردازش قابل قبول است.

وزیر اقتصاد در جدیدترین پیشنهاد خود درخواست کرد اعمال ماده ۱۴ قانون مالیات بر ارزش افزوده به پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ موکول شود.

دیدگاهتان را بنویسید