احتمال اعمال مجدد محدودیت های کرونا/امیکرون در استان قزوین تایید نشده است

وی با بیان اینکه بیش از 40 هزار دوز واکسن در استان وجود دارد، گفت: از مجموع واکسن تزریق شده 981 هزار واکسن مربوط به خط اول، 855 هزار واکسن خط دوم و بیش از 84 هزار واکسن خط سوم بوده است.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به توزیع واکسن آسترازنکا گفت: این واکسن برای دومین بار تزریق می شود و افرادی که سفرهای لازم به خارج از کشور دارند نه سومین بار.

برای تزریق واکسن آسترازنکا محدودیت هایی داریم

فیض اللهی گفت: با وجود اینکه محدودیت هایی برای تزریق واکسن استرازنکا داریم، اما انواع واکسن ها و واکسن های نوبت اول، دوم و سوم وجود دارد که می توان برای نوبت سوم در سبد واکسیناسیون استانی تهیه کرد.

وی گفت: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در بین ساکنان استان زیر 50 درصد است و این آمار نگران کننده است که افزایش این میزان نیازمند مشارکت مردمی است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در صورتی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از ۸۰ درصد نباشد، امکان ایجاد محدودیت‌های عروق کرونر در سطح کشور وجود دارد.

هیچ مورد تایید شده ای از ویروس امیکرون در قزوین وجود ندارد

فیض اللهی یادآور شد: با وجود اینکه ویروس امیکرون حداقل به سه استان کشور سرایت کرده است، اما هیچ مورد مثبتی تایید نشده و مورد خاصی از این ویروس در استان گزارش نشده است.

وی گفت: بر اساس تجربه، قدرت تشعشعات امیکرون بسیار قابل توجه است و استان قزوین نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون بهترین راه برای مقابله با این ویروس است.

این مقام مسئول اذعان داشت: با وجود اینکه این استان از نظر امنیت اجتماعی و گروهی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما نگران سلامت انسان هستیم. اگر این افراد واکسینه شوند، نگرانی کمتری در مورد انتشار سویه جدید کرونا وجود خواهد داشت.

فیض اللهی با اذعان به اینکه بیشترین مصرف واکسن و بالای 70 درصد واکسن ها مربوط به واکسن سینوفارم است، ادامه داد: واکسیناسیون عموم مردم استان است.

وی در پایان یادآور شد: واکسیناسیون در تمامی شهرستان های استان انجام شده و در شهرستان بویین زهرا نسبت به سایر شهرستان ها استقبال کمتری از واکسیناسیون صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید