کالیبراسیون ترازوها به خوبی انجام نشده است/ آسانسور 132 نهاد دولتی در استان مرکزی تایید نشده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید سعید میرنظامی مدیرکل استاندارد استان مرکزی در جلسه شورای استاندارد استان مرکزی گفت: رویکرد شورای استاندارد استان مرکزی یک موضوع محوری است و به دلیل رویکرد مدیریت ارشد سازمان تلاش کرده ایم از اقدامات نمادین پرهیز کنیم. استان در موضوع محوری».

میرنظامی تصریح کرد: از میان صدها موضوع مهمی که استانداردسازی به آنها اعمال می شود، 7 موضوع مهم انتخاب شده که 4 مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این نیاز مهمی است که در شورای استاندارد استان که با حضور شورای استاندارد برگزار می شود، مطرح می شود. حضور دستگاه های اجرایی و کنترلی.بررسی.

وی ادامه داد: قانون تقویت و توسعه استانداردها که در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی تعریف شده است به این سازمان کمک می کند تا به عنوان دستگاه حاکمیتی و زیر نظر رئیس جمهور فعال باشد و بر حسن اجرای استانداردها و استفاده نظارت کند. ظرفیت کامل در این قانون مورد تاکید قرار گرفته است و این قانون نحوه برخورد با انحرافات از استاندارد را به صراحت بیان کرده و وظایف محکمی را برای سازمان ملی استاندارد تعیین کرده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: بر اساس این قانون، در صورتی که محصولی غیراستاندارد باشد، طبق ماده 42 قانون، با حضور قاضی رسیدگی می شود و در صورت تایید عدم استاندارد بودن محصول، استاندارد، دستورات لازم صادر خواهد شد.

میرنظامی یادآور شد: متاسفانه در اجرای برخی استانداردها با چالش های جدی مواجه هستیم و شورای استاندارد باید برای رفع چالش ها و تسهیل مسیر استانداردسازی گام بردارد.

وی افزود: متأسفانه در سال های اخیر شاهد حوادث ناگوار مربوط به راه اندازی آسانسورهای خطرناک بوده ایم، اما در سال های اخیر بالابر در استاندارد اجباری قرار گرفته است و در استان مرکزی با بی میلی مالک و بی رغبتی مواجه هستیم. اپراتور برای استاندارد کردن آسانسورها.”

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: امروز به دلیل استاندارد نبودن برخی از آسانسورها در دولت و اماکن عمومی با چالش جدی مواجه هستیم که باید مشکلات حل این مشکل در دستگاه های اجرایی بررسی و حل شود. شورای استاندارد و عدم همکاری و وجود ساختمان های قدیمی مهم ترین چالش در این زمینه است.

میرنظامی تصریح کرد: 208 دستگاه آسانسور در 161 مرکز دولتی استان مرکزی نصب شده که 128 دستگاه دارای گواهینامه، 72 دستگاه در حال استانداردسازی و 132 دستگاه فاقد گواهینامه می باشد.

وی تصریح کرد: از نظر موانع قانونی برای تست های دوره ای و علامت گذاری وسایل اندازه گیری وزن با چالش های جدی مواجه هستیم و متاسفانه کالیبراسیون ترازوها به خوبی انجام نمی شود و برای جلوگیری از کم فروشی نیاز است کالیبراسیون ترازو با جدیت انجام شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: در این راستا لازم است با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه، برای معرفی موارد عدم همکاری با تعزیرات، لزوم ارائه گواهی برای تست ادواری سالیانه وسایل اندازه گیری و مدارک لازم جهت تمدید پروانه خرید و گذاشتن لیبل و پلمپ استفاده از ترازو در بازرسی کیفری و الزام به پرداخت جریمه در صورت عدم مشاهده اقلام مشخص شده.

میرنظامی ادامه داد: در خصوص موانع اجرای استاندارد سنگدانه های بتنی که مختص شن و ماسه است، بیش از 60 واحد تولید شن و ماسه در استان فعال است و تنها 4 واحد در شهرستان ساوه دارای مجوز استاندارد هستند.

وی افزود: نظارت سازمان استاندارد اجباری نیست و با وجود ماموریت های جدید محول شده به سازمان و قانون تقویت و توسعه استانداردها، در اداره کل استاندارد استان مرکزی با کمبود اعتبار و نیروی انسانی مواجه هستیم. .

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: متأسفانه رتبه اداره کل استاندارد از نظر اعتباری در کشور 31 است هر چند ظرفیت زیادی دارد و این استان یک قطب صنعتی است و در کریدور شمال به جنوب کشور و مرکز سوخت نیز در این استان قرار دارد و این امر نیازمند حمایت و توجه ویژه از نظر اعتبارات و نیروی انسانی از اداره کل استاندارد است.

در این جلسه مصوب شد دستگاه های اجرایی موظفند ظرف مدت چهار ماه پس از ابلاغ مصوبه نسبت به استانداردسازی آسانسورها و همچنین تقویت نظارت سازمان صمت بر شرکت های تعمیر و نگهداری و تقویت نظارت اداره کل. استانداردهای شرکت نصب آسانسور نیز مورد تایید قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید