احمد نور یکی از بهترین هافبک های جهان است

در این دیدارها ایران به عنوان یکی از بهترین تیم ها در زمینه برگشت توپ معرفی شد و حالا انتشار آمارهای جدید نشان می دهد این موضوع صحت دارد و هافبک تیم ملی ایران بالاتر از ستاره های معروف فوتبال قرار دارد.

احمد نور یکی از بهترین هافبک های جهان است

بر اساس نمودار، آمار هافبک هایی که بیش از 120 دقیقه در جام جهانی بازی کرده اند در دو دسته باز برگشت توپ و همچنین پیشبرد توپ (خارج کردن تیم ها از فشار) تحلیل شده و امتیازات جالبی به دست آمده است.

احمد نورالهی هافبک دفاعی تیم ملی ایران در برگرداندن توپ بسیار موفق عمل کرد و در جمع بهترین بازیکنان قرار گرفت. فقط سه بازیکن در این زمینه بهتر از او عمل کرده اند. رودریگو بنتانکور از اروگوئه که آمار دست نیافتنی دارد و پس از او ماکسیموویچ از صربستان و پیر کوند از کامرون قرار دارند. نکته جالب اینکه نوراللهی آماری مشابه آندره رابیو دارد که به عنوان جانشین پوگبا و کانته در تیم ملی فرانسه حضور دارد. بدون شک بالاتر بودن از بازیکنانی مانند گورتزکا آلمانی، گاوی اسپانیایی، وسینو اروگوئه ای، جردن هندرسون انگلیسی، آرون رمزی ولز، گوندوگان آلمانی و سرجیو بوسکتس اسپانیایی در این رده (بازپس گیری توپ) می تواند امتیازی باورنکردنی برای نوراللهی باشد. اولین جام دنیا خودش را تجربه کرده است.

احمد نور یکی از بهترین هافبک های جهان است

اما دومین بازیکن ایرانی که آماری مثال زدنی دارد سعید عزت اللهی است. هافبک ملی پوش یکی از بازیکنان خوب تیم ملی در زمینه پیشبرد توپ به حساب می آید. با نگاهی به جدول به راحتی می توان دریافت که عزت اللهی آمار بهتری نسبت به برناردو سیلوا پرتغالی دارد و با گرانیت ژاکا، کاپیتان تیم ملی سوئیس و ستاره آرسنال هم سطح است. آماری نزدیک به بروزوویچ کروات، پاچتای برزیلی و البته کایسیدوی اکوادوری شماره شش تیم ملی از هافبک های مرکزی خوب جام جهانی هستند. به خصوص غیبت او در ترکیب دائمی مقابل انگلیس، اوایل کارلوس کی روش را با مشکل مواجه کرد. با بازگشت این بازیکن مقابل ولز، عملکرد ایران در خط میانی بهبود یافت و منجر به پیروزی مقابل هم تیمی های گرت بیل شد.

احمد نور یکی از بهترین هافبک های جهان است

دیدگاهتان را بنویسید