اخبار جدید از بازماندگان اقدامات قضایی + واریز سود سهام عدالت

اخبار جدید از بازماندگان اقدامات قضایی + واریز سود سهام عدالت

روز جدید : مجلس برای بازماندگان عدالت در سال 1401 برنامه ریزی می کند تا آنها نیز از سود سهام عدالت بهره مند شوند.

نمایندگان در جریان بررسی لایحه قانون 1401، پیشنهادی مبنی بر توزیع مانده سهام عدالت به کمیسیون تلفیق بودجه 1401 ارائه کردند.

طبق آمار به دلیل انحرافات قبلی از این طرح حدود 20 میلیون نفر از جمله 2 میلیون و 600 هزار نفر از مددجویان کمیته مددکاری و مددکاری پیگرد قانونی ندارند.

اظهارات پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پنجم آبان ماه امسال نشان می دهد که تعداد سهام عدالت در شش دهک پایین درآمدی (مجموعه هدف سهام عدالت) به 20 میلیون نفر رسیده است.

در همان زمان گزارش 8 مرداد 99 حاکی از آن بود که به دلیل انحراف در توزیع این سهام در سال 85، این سهام نیز 60 درصد دهک دهم یعنی ثروتمندترین گروه های جامعه را دریافت کردند.

همچنین دیروز اعلام شد در جریان بررسی لایحه بودجه پیشنهادی از سوی یکی از نمایندگان برای توزیع بقایای عدالت در مجلس ارائه شده است.

که سهمی از عدالت ندارد

در همین راستا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در سخنانی به بقایای اقدامات قضایی از نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: 2 میلیون و 300 هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون و 300 هزار مددجوی تحت پوشش سازمان اجتماعی هستند. . آنها فاقد سهام عدالت هستند.

وی با بیان اینکه طرح بقایای اقدامات قضایی سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مطرح شد، افزود: متاسفانه در دولت قبل این طرح اجرایی نشد اما با تغییر دولت و مذاکره با رئیس جمهور، رئیس جمهور تایید شده و موضوع مربوط به سازمان برنامه و بودجه است.

معاون برنامه: چنین سهامی وجود ندارد

این در حالی است که حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه و نماینده دولت که در جلسه روز گذشته مجلس حضور داشت، گفت: کمیسیون 130 هزار میلیاردی پیشنهاد داده است که سهام عدالت به مشمولان اجتماعی واگذار شود. و جانبازان اما چنین سهامی وجود ندارد و اگر به مردم قول بدهیم و قانونی کنیم نتیجه ای جز نارضایتی نخواهیم دید. بنابراین بهتر است مبلغ کل سهام مورد واگذاری را مشخص و برای یک سال در مورد آن تصمیم گیری کنید.

مجری: دفتر رهبر معظم انقلاب بیش از یک سال است که پیگیر مشکلات بازماندگان عدالت است.

رئیس مجلس پس از جلسه دیروز به یکی از نمایندگان تذکر داد که در اصلاح موضوع توزیع عدالت علاوه بر کمیته امداد باید به بازماندگان باقی مانده نیز توجه شود و در سخنانی گفت: این رفاه نیست، بلکه رفاه است. مستضعفین طبق اصل 44 قانون اساسی شامل سهام عدالت نیز می شوند. البته دفتر رهبر معظم انقلاب بیش از یک سال است که مشکلات بازماندگان عدالت را رصد می کند و کار کارشناسی در زمینه عدالت انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید