اخبار جدید از راه اندازی بیمه تکمیلی بازنشستگی

اخبار جدید از راه اندازی بیمه تکمیلی بازنشستگی

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: یکی از برنامه های راهبردی بیمه، ارائه بیمه بازنشستگی تکمیلی است که شامل گسترش پوشش بیمه ای است.

مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به نقش بیمه در اقتصاد ایران گفت: در بازار بیمه در سال 1401 حدود 50 درصد رشد فروش داشته ایم که بالغ بر 175 هزار میلیارد تومان بوده که 73 درصد آن. متعلق به بخش غیردولتی بوده همچنین در سال گذشته 55 درصد افزایش سود پرداختی داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 26 میلیون خودرو تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفتند که پوشش ریسک این مشکل 20 هزار میلیارد تومان است. این میزان تعهد در صنعت بیمه قطعا قابل تامل است.

لازم به ذکر است تعداد افراد تحت پوشش بیمه های مختلف، بیمه سلامت با افزایش 17 درصدی به 20 میلیون نفر در سال گذشته، افراد تحت پوشش بیمه حوادث با افزایش 5 درصدی به 36 میلیون نفر و همچنین حدود 26 میلیون نفر افزایش یافته است. واحدهای مسکونی نیز تحت پوشش بیمه آتش سوزی و حوادث ساختمانی قرار دارند. لازم به ذکر است که این اعداد نشان می دهد که صنعت بیمه یک صنعت بسیار عمیق است.

بهزادپور ادامه داد: صنعت بیمه سرمایه گذاری های خود را با دو اصل نقدینگی و کم ریسک انجام می دهد، یکی از برنامه های راهبردی بیمه، ارائه بیمه بازنشستگی تکمیلی است که شامل گسترش پوشش بیمه ای است. پس انداز مردم از این بیمه جمع آوری و در تولید استفاده می شود.

ارتباط صنعت بیمه با صنعت سرمایه گذاری این است که برای اولین بار مجوز انتشار اوراق بیمه با کمک بورس اخذ شد. پوشش ریسک های سرمایه گذاری دومین جهت در فعالیت صنعت بیمه است

دیدگاهتان را بنویسید