تلفیق بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته با حمایت مالی صندوق بازنشستگی

تلفیق بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته با حمایت مالی صندوق بازنشستگی

محمد اسکندری در نامه ای به دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اعمال بند 85 قانون مدیریت خدمات کشوری را یکی از دغدغه ها و الزامات مستمر بازنشستگان آموزش و پرورش عنوان کرد و نوشت: با شرکت بیمه دانا در راستای ارتقای وضعیت خدمات این قشر گران قیمت و تحصیلکرده یادآور مطالبات اکید مستمری بگیران محترم از VPF و به ویژه مستمری بگیران گران قیمت و تحصیلکرده آموزش و پرورش در سالهای اخیر است که اعمال ماده 15 قانون خدمات کشوری مبنی بر «الزامی است. انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران و خانواده آنان به همراه قرارداد بیمه تکمیلی درمان کارکنان این اداره از سوی دستگاه های اجرایی.

وی با اشاره به نتایج نظرسنجی از بازنشستگان تحت پوشش صندوق در ماه های اخیر گفت: بر اساس بررسی های هفتگی صندوق، بیش از 40 درصد بازنشستگان تمایل دارند مانند دوران مسئولیت خود از خدمات اجتماعی و اجتماعی خاص برخوردار شوند. “از آژانس مربوطه کار بگیرید.”

اسکندری در ادامه اظهار داشت: با توجه به ماده 15 قانون مذکور و با عنایت به درخواست مستمری بگیران گران فرهنگی، این وزارتخانه شرایط لازم را برای بهره مندی مستمری بگیران فرهنگی گران قیمت از خدمات اضافه بیمه ای شرکت بیمه مذکور فراهم کرد. “

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: در صورت تحقق این امر علاوه بر رضایت نسبی بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی درمان، بازنشستگان می توانند با مراجعه به محل کار خود از خدمات دریافت کنند.

اسکندری در پایان نامه خود اعلام آمادگی کرد «در صورت موافقت وزارت آموزش و پرورش با تجمیع بیمه تکمیلی شاغلان و بازنشستگان، تصمیمات قانونی کمک مالی را با ارائه طرحی به هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری بررسی کند».

در حال حاضر بیش از 2 میلیون مستمری بگیر و افراد تحت تکفل این بستگان که اکثر آنها مستمری بگیران آموزش و پرورش هستند، به دلیل عدم اعمال ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی دستگاه های اجرایی مشمول طرح پرداخت هستند. هزینه های غرامت برای درمان »در صندوق بازنشستگی دولتی است. هزینه های اجرای این طرح از محل منابع سود شرکت های تابعه صندوق تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید