اخبار جدید از واگذاری سهام عدالت متوفی به وراث

اخبار جدید از واگذاری سهام عدالت متوفی به وراث

روز جدید : قائم مقام مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی بیان کرد: فرآیند تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در اسرع وقت و به صورت غیرحضوری انجام می شود.

غلامرضا ابوترابی در گفت و گو با رادیو تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر شماره حساب برای دارندگان سهام عدالت وجود دارد یا خیر؟ وی گفت: در پی ادغام سه بانک مهر اقتصاد، حکمت ایرانیان و کوثر در بانک سپه، تعداد مشتریان این بانک ها با دستور بانک مرکزی تغییر کرده و صاحبان حساب در بانک های ادغام شده باید شماره جدید خود را دریافت کنند. از بانک سپه و ثبت نام سامانه سجام یا دادگستری تا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت های اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که آیا ثبت نام جدیدی برای توزیع سهام عدالت به بازماندگان این سهام داریم یا خیر؟ وی گفت: تصمیم گیری کسانی که به هر دلیل سهام قضایی برای آنها تخصیص داده نمی شود بر عهده دولت و مجلس است و سپرده گذاری مرکزی و تسویه اوراق بهادار در این زمینه مسئولیتی ندارد. در صورت ثبت نام جدید برای توزیع سهام عدالت، سود سهام عدالت به افرادی که به تازگی ثبت نام کرده اند، تقسیم می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: شناسایی بقایای سهام عدالت سخت است در حالی که باید اندازه سهام دولتی در شرکت ها بررسی شود که آیا امکان توزیع سهام برای افراد جدید وجود دارد یا خیر؟ این امر در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود، اما بازتوزیع سهام عدالت در بلندمدت قابل تحقق است.

ابوترابی در پاسخ به این سوال که تاثیر ورود سهام عدالت بر بورس در این بازار چه بوده است؟ وی گفت: در زمانی که سهام عدالت وارد بورس می شد، تقاضا برای خرید سهام بالا و عرضه بسیار کم بود و کارکنان برای تامین تقاضا وارد بورس می شدند. شاخص بورس رشد بیشتری داشت و ممکن است مشکلات آن بیشتر از وضعیت فعلی باشد.

قائم مقام مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی و تسویه اوراق بهادار همچنین درباره تعهد سهامداری متوفی توضیح داد: از سال 1385 تاکنون بیش از 3 میلیون سهامدار عدالت فوت کرده اند و تقسیم سهم عدالت متوفیان به وراث چند مرحله قانونی دارد. تلاش می کنیم تا حد امکان و به صورت غیابی از ظرفیت قانونی اعم از آیین نامه استفاده کنیم و مزایای انباشته سال های 98 و 99 را نیز بین وراث تقسیم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید