اخبار جدید و عجیب از تغییر ساعت کار آیا شنبه ها تعطیل است؟

قوه قضائیه بار دیگر ساعت کار و زمان شروع جلسات خود را تغییر داد. ساعت کار زنان و مادران شاغل تغییر کرده است.

ساعت کاری قوه قضائیه و مادران تغییر کرد. قوه قضائیه بار دیگر ساعت کار و زمان شروع جلسات خود را تغییر داد. ساعت کاری دادگاه ها و قوه قضائیه و زنان و مادران شاغل تغییر کرد. تغییر ساعت کار ادارات و مؤسسات دولتی از «25 خرداد» تا «24 شهریور 1402» اعمال می شود. ساعت کاری دستگاه های دولتی به دلیل شرایط جوی در فصل گرم سال، افزایش مصرف برق و تامین انرژی تغییر کرده است.

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص کاهش ساعات کاری و تعطیلی روزهای شنبه و پنجشنبه اعلام شده است.

با اعلام تغییر ساعت کار ادارات سراسر کشور مقرر شد از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ساعت کار دستگاه قضایی و محاکم راس ساعت 6 صبح باشد. زمان نهادهای دولتی. و نهادهای دولتی اما درست در آخرین ساعات تعطیلی 24 خرداد ساعت کار قوه قضائیه از ساعت 7 صبح اعلام شد.

یکی از اعضای هیئت مدیره کمیته اجتماعی شورای اسلامی از اختلاف نظر در خصوص انتخاب روزهای پنجشنبه یا شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته در کمیته اجتماعی خبر داد.

کیومارت سرمدی، عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی در رابطه با بخشی از لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به موضوع تعطیلات رسمی است، گفت: روز پنجشنبه در کشور ما تعطیل رسمی است و در سطح بین المللی. تعطیلات شنبه و یکشنبه است و بس و این باعث می شود که در داخل کشور 4 روز در ارتباط با بازارها و مسائل جهانی فاصله داشته باشیم. بنابراین تعطیلی روز پنجشنبه چندان سودآور نیست و پیشنهاد ما تعطیلی روز شنبه است.

این عضو هیئت مدیره کمیسیون اجتماعی در عین حال تاکید کرد: اگر شنبه ها را تعطیل کنیم، یک روز تاخیر و فاصله با بازارهای جهانی را کاهش می دهیم، اما پیشنهاد اجرای تعطیلی در روز پنجشنبه یا تصمیم گیری در مورد بسته شدن در شنبه هنوز قبول نشده بالاخره در کمیته مطرح نشد.

سرمدی تصریح کرد: در مورد روز تعطیل و پنجشنبه یا شنبه بودن این روز در کمیسیون نظرات متفاوتی داریم و باید در کمیسیون تصمیم گیری کنیم و سپس اعلام کنیم.

سرمدی تصریح کرد: این موضوع باید در دستور کار جلسات هفته آینده کمیسیون اجتماعی قرار گیرد.
تغییر ساعت کار محاکم و موسسات قضایی

قوه قضائیه بار دیگر ساعت شروع جلسات خود را تغییر داد و ساعت 6 صبح را ساعت شروع جلسات دادگاه اعلام کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه پس از یک روز تاخیر در ارتباط با دولت و نهادهای مردمی، از افتتاح دستگاه قضایی ساعت 6:00 خبر داد.

پیش از این قرار بود ساعت کاری قوه قضائیه و دادگاه ها از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ماه همزمان با دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی ساعت 6 صبح باشد اما دقیقا در آخرین ساعات تعطیلی پانزدهم خرداد. ، ساعت کاری مجتمع های قضایی از ساعت 7 صبح اعلام شد.

این تصمیم معاونت منابع انسانی و فرهنگی قوه قضاییه به این دلیل اتخاذ شد که رئیس مجلس به دلیل برخی نواقص ذکر شده مصوبه شورای دولت را قابل اجرا ندانست.

اکنون با مصوبه جدید هیات وزیران و رفع ایرادات رئیس شورای اسلامی در خصوص مجوز ساعات کاری ادارات، بخشنامه محمد باکر الفت معاون منابع انسانی و فرهنگی سازمان قوه قضائیه با بیان اینکه ساعت کار دستگاه قضایی از 27 خرداد لغایت 24 شهریور از ساعت 06:00 (با عنایت به سقف تعیین شده قانونی) شروع می شود، به اطلاع می رساند.

تغییر ساعت کار دستگاه قضایی در ادامه بخشنامه سازمان اداری و کار کشور به تصویب رسید که اعلام کرد: ساعت کار دستگاه های قوه مجریه، بانک ها، شهرداری ها و سایر نهادهای عمومی، بدون استثنا از اواسط خرداد تا اواسط شهریور از ساعت 6 صبح خواهد بود.
ساعت کار زنان و مادران شاغل تغییر کرده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رئیس جمهور دستور داده است که زنان به ویژه کودکان خردسال از تخفیف ویژه برای ساعات کاری منعطف برخوردار شوند.

انسیه هزالی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شناور بودن ساعت کاری زنان و مادران گفت: رئیس جمهور دستور دادند که این موضوع به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد و زنان به ویژه آنهایی که دارای فرزند خردسال هستند مشمول این تخفیف ویژه ساعات کاری منعطف می شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: مقرر شد بخشنامه ای ابلاغ و موضوع جابجایی ساعت شروع کار بانوان ابلاغ شود تا بانوان دارای فرزند کوچک از این امتیاز برخوردار شوند.

حزالی در خصوص اجرا و تحویل این بخشنامه گفت: این موضوع به بخشنامه یک فوریتی تبدیل می شود و تا چند روز آینده تکمیل می شود. چرا که خود رئیس جمهور تمرکز ویژه ای برای پیگیری این موضوع دارد. در صدور بخشنامه، ادارات و مجموعه های مختلف موظف به تحقق این موضوع هستند.

دیدگاهتان را بنویسید