اخبار جدید و مهم تامین اجتماعی برای بازنشستگان

اخبار جدید و مهم تامین اجتماعی برای بازنشستگان

احمد اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض الحسنه به مستمری بگیران خود از سوی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این سازمان در سال های اخیر بر اساس برنامه مدون این وام را به مستمری بگیران خود پرداخت کرده است.

اسفندیاری بیان کرد: سال گذشته مبلغ 12 میلیون تومان به مستمری بگیران واجد شرایط به عنوان وام قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد پرداخت شد که با پیگیری های انجام شده در سال جاری این رقم افزایش یافته است.

وی در خصوص افزایش مبلغ وام بازنشستگان گفت: مبلغ وام بازنشستگان به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

اسفندیاری درباره نحوه ثبت نام و پرداخت وام قرض الحسنه به مستمری بگیران تصریح کرد: مستمری بگیران در هر استان و شهرستانی می توانند با مراجعه به کانون های بازنشستگی نسبت به ثبت نام و در نهایت دریافت وام 20 میلیون تومانی اقدام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: از خرداد ماه مراحل ثبت نام مستمری بگیران برای پرداخت وام 20 میلیون تومانی توسط کانون های بازنشستگی انجام می شود و در نهایت پس از طی مراحل قانونی، این وام به حساب بازنشستگان واریز شود.

وی در پاسخ به این سوال که امسال چه تعداد از مستمری بگیران تامین اجتماعی از تسهیلات و وام های مذکور بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی در سال جاری 500 هزار مستمری بگیر از این تسهیلات بهره مند می شوند.

اسفندیاری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، هر ماه تعداد معینی از مستمری بگیران در هر استان و شهرستان از این وام استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید