اخبار مهم تامین اجتماعی برای این دسته از بازنشستگان

سازمان بیمه اجتماعی به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان بیمه اجتماعی وجوه جدید بیمه ای اختصاص می دهد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات ثبت نام وام قرض الحسنه 20 میلیونی مستمری بگیران را اعلام کرد. از روز شنبه بازپرداخت وام بازنشستگان از DOO آغاز می شود.

اخبار مهم تامین اجتماعی برای این دسته از بازنشستگان

مدیرعامل CSR جزئیات افزایش وام بازنشستگان و ثبت نام وام بازنشستگان و بیمه شدگان را اعلام کرد. مدیرعامل CSR از خدمات رسانی بهتر CSR به افراد تحت پوشش در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز ثبت نام وام قرض الحسنه مستمری بگیران این سازمان از فردا (شنبه 7 خرداد ماه) خبر داد و گفت: در این مرحله وام قرض الحسنه پرداخت می شود. به 40 هزار مستمری بگیر و مبلغ وام 12 میلیون تومانی است که سال گذشته پرداخت شده و به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

میرهاشم موسوی افزود: اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است به مدت سه ماه ادامه دارد و با دستورالعمل جدیدی که در چند روز گذشته ابلاغ شد، کارفرمایانی که از ابزار بخشودگی جرایم در سال های گذشته و موفق به پرداخت کسانی که اقساط را به موقع پرداخت نکرده اند نیز می توانند مجددا از این فرصت استفاده کنند.

مدیرعامل این سازمان در ادامه سی و هشتمین سفر استانی خود به استان گیلان در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با حضور محمدرضا احمدی، جبار کهسی نژاد و سیدعلی آقازاده، نمایندگان مردم رشت، حضور داشتند. حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش؛ ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه؛ رسول فاروقی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت گفت: نگاه عادلانه و متوازن به توسعه خدمات تامین اجتماعی مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه شود. ما باید تلاش کنیم نابرابری ها را برطرف کنیم و به حوزه هایی که در گذشته نادیده گرفته شده یا مورد غفلت قرار گرفته اند توجه ویژه ای داشته باشیم.

موسوی افزود: نمایندگان شورای اسلامی همواره در موضوعات مختلف و تصمیمات راهبردی از جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی حمایت می کنند و نمایندگان محترم به اهمیت ماموریت های سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه دارند. پرداخت حدود 180 هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی کشور در دو سال گذشته اقدامی بی سابقه در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت بود که با همکاری و حمایت دولت مردمی و رئیس جمهور محقق شد. خود و هم افزایی ارزشمند نمایندگان مجلس. با پرداخت این حجم از مطالبات و تقویت ظرفیت سازمان بیمه های اجتماعی توانستیم بدهی سازمان به سامانه مددکاری اجتماعی بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان را تسویه کنیم که بیشترین پرداخت بدهی بانکی کشور بود. امیدواریم در برنامه هفتم توسعه این نگاه حمایتی مدیریت تامین اجتماعی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ارائه خدمات درمانی به عموم مردم تحت پوشش تامین اجتماعی از مهمترین ماموریت های این سازمان است. این خدمات در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم ارائه می شود و به طور متوسط ​​یک میلیون خدمات سرپایی و 13 هزار مورد به بیمه شدگان در درمان مستقیم و غیرمستقیم تامین اجتماعی ارائه می شود.

موسوی گفت: در استان گیلان در روزهای پایانی سال گذشته بیمارستان شهید امالکی لنگرود به بهره برداری رسید. این بیمارستان در ابتدای دولت سیزدهم مردمی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در کمترین زمان تکمیل و به بهره برداری رسیده است. سازمان تامین اجتماعی در این استان دو بیمارستان و 13 مرکز درمانی دارد و با 33 بیمارستان، 96 مرکز درمانی و 1100 بیمارستان برای درمان غیرمستقیم قرارداد داریم. سال گذشته حدود 14 میلیون خدمات سرپایی و 900 هزار خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستانی در این استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: برنامه حمایت مالی از بیمه شدگان در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و بر اساس این برنامه در مناطقی که بیمارستان خصوصی تامین اجتماعی وجود ندارد، قرارداد ما با بیمارستان های طرف قرارداد دانشگاه است. این است که تامین اجتماعی تمام هزینه های درمانی را پوشش می دهد بیمار مجبور نیست از جیب خود پرداخت کند. بررسی ها نشان می دهد که باید در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه خدمات رایگان سلامت در این استان کار بیشتری انجام شود. ساخت بخش اورژانس و آنژیوگرافی بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت تصویب شد. همچنین کلینیک جدید بیمارستان رسول اکرم (ص) در مرحله طراحی فاز دوم است که همکاران ما باید تسریع کنند و در ساخت ساختمان اداری بیمارستان نیز تسریع شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در این سفر بررسی میدانی از خدمات انجام شد و گزارش کلیه مدیرانی که از خدمات تامین اجتماعی در شهرهای مختلف بازدید و بررسی کردند جمع بندی و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد. رفع مشکلات و ارتقای خدمات مراکز مختلف بیمه ای و درمانی استان. درمانگاه منجیل طی ماه های آینده راه اندازی و نواقص گذشته جبران خواهد شد. از مراکز بیمه ای و درمانی شفت و فومن بازدید و توسعه کلینیک فومن مورد توجه قرار گرفت. در زمینه توسعه خدمات درمانی در مراکز تامین اجتماعی، آمادگی کامل برای تجهیز مراکز را داریم و انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی استان در تامین نیروی متخصص لازم همکاری بیشتری داشته باشد.

موسوی یکی از موضوعات مهم استان گیلان را توجه به ظرفیت های اقتصادی استان برای توسعه اشتغال عنوان کرد و گفت: کارخانه داروسازی کاسپین تفسین به خوبی کار می کند تا سال گذشته 25 درصد تولید در این کارخانه انجام می شد. مرکز داروهای تزریقی، اکنون 31 درصد است که رشد بسیار خوبی است. در کارخانه فرش چوکا و کارخانه کاغذ چوکا با مشکلاتی مواجه هستیم و به خصوص کارخانه چوکا که ظرفیت بسیار بالایی دارد به درستی کار نمی کند. در تامین اجتماعی در حال تشکیل قرارگاه احیای واحدهای اقتصادی متعلق به سازمان در گیلان هستیم و با اقتدار افسری یکی از معاونین را پیگیری می کنیم و تا 15 روز آینده این اراده جهادی و انقلابی خواهد بود. در کنار این مرکز بسیار مهم که دارای ظرفیت اشتغال بالاست کمپ تشکیل شود. ، به نحو مطلوبی فعال خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید