سورپرایز تامین اجتماعی برای این دسته از بازنشستگان

سورپرایز تامین اجتماعی برای این دسته از بازنشستگان

میرهاشم موسوی افزود: اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایی که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است به مدت سه ماه ادامه دارد و با دستورالعمل جدیدی که در چند روز اخیر ابلاغ شده، کارفرمایان از بخشودگی جرایم استفاده کرده اند. ابزاری در سال های گذشته و موفق به پرداخت کسانی که اقساط را به موقع پرداخت نکرده اند نیز می توانند از این فرصت مجدد استفاده کنند.

مدیرعامل این سازمان در ادامه سی و هشتمین سفر استانی خود به استان گیلان در نشست مجمع نمایندگان استان گیلان با حضور محمدرضا احمدی، جبار کهسی نژاد و سیدعلی آقازاده نماینده مردم رشت، در جمع نمایندگان استان گیلان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش؛ ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه؛ رسول فاروقی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت گفت: نگاه عادلانه و متوازن به توسعه خدمات تامین اجتماعی مهم ترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود. ما باید تلاش کنیم نابرابری ها را برطرف کنیم و به حوزه هایی که در گذشته نادیده گرفته شده یا مورد غفلت قرار گرفته اند توجه ویژه ای داشته باشیم.

موسوی افزود: نمایندگان شورای اسلامی همواره در موضوعات مختلف و تصمیمات راهبردی از جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی حمایت می کنند و نمایندگان محترم به اهمیت ماموریت های سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه دارند. پرداخت حدود 180 هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی کشور در دو سال اخیر اقدامی بی سابقه در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت بود که با همکاری و حمایت دولت مردمی و رئیس جمهور محقق شد. خود و هم افزایی ارزشمند نمایندگان مجلس. با پرداخت این حجم از مطالبات و تقویت توان سازمان بیمه های اجتماعی توانستیم بدهی سازمان به سامانه مددکاری اجتماعی بالغ بر 106 هزار میلیارد تومان را تسویه کنیم که بزرگترین پرداخت بدهی بانکی کشور بود. امیدواریم در برنامه هفتم توسعه این نگاه حمایتی مدیریت تامین اجتماعی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ارائه خدمات درمانی به عموم مردم تحت پوشش تامین اجتماعی از مهمترین ماموریت های این سازمان است. این خدمات در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم ارائه می شود و به طور متوسط ​​یک میلیون خدمات سرپایی و 13 هزار مورد به بیمه شدگان در درمان مستقیم و غیرمستقیم تامین اجتماعی ارائه می شود.

موسوی گفت: در استان گیلان نیز بیمارستان شهید امالکی لنگرود در روزهای پایانی سال گذشته به بهره برداری رسید. این بیمارستان در ابتدای دولت سیزدهم مردمی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در کمترین زمان تکمیل و به بهره برداری رسیده است. سازمان تامین اجتماعی در این استان دو بیمارستان و 13 مرکز درمانی دارد و با 33 بیمارستان، 96 مرکز درمانی و 1100 بیمارستان برای درمان غیرمستقیم قرارداد داریم. سال گذشته حدود 14 میلیون خدمات سرپایی و 900 هزار خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستانی در این استان ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید