اطلاعیه مهم برای آن دسته از بازنشستگان تامین اجتماعی

اطلاعیه مهم برای آن دسته از بازنشستگان تامین اجتماعی

مجتبی طهماسبی آشتیانی افزود: بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می توانند با ورود به سامانه خدمت غیبت این سازمان به نشانی https://es.tamin.ir و وارد شدن به «فیش حقوقی مستمری بگیران» و «بررسی فیش حقوقی» فیش حقوقی خود را بررسی کنند. برگه های بازنشستگان» بررسی و چاپ در ماه های مختلف.

وی تصریح کرد: در صورت داشتن 2 شماره مستمری بیمه شده باید برای هر یک از شماره ها حکم جداگانه دریافت کند. در واقع با انتخاب هر شماره مستمری، برگه جداگانه ای صادر می شود که قابل مشاهده خواهد بود.

رئیس اداره کل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی همچنین به گزینه های پرداختی اشاره و بیان کرد: پرداخت ماهانه شامل «مبلغ های منظم ماهیانه» و عیدی «مبلغ پاداش پایان سال» است؛ در صورتی که این مبلغ پرداختی را به عنوان عیدی دریافت کند. مابه التفاوت افزایش معوقه در واقع مبالغ معوقه زمانی است که مستمری در ابتدای سال افزایش می یابد.

طهماسبی آشتیانی تاکید کرد: بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز می توانند جهت رفع مغایرت اجزای حکم با ارکان مندرج در صورت قانونی با شعب تامین اجتماعی تماس گرفته و یا با شماره تلفن 1420 تماس حاصل کنند.

سامانه 1420 مرکز ارتباط عمومی تامین اجتماعی است که برای ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات عمومی ایجاد شده است.

بیمه شده برای مشاهده آخرین وضعیت دریافت مستمری خود از این سازمان باید به قسمت استعلام وضعیت سامانه خدمات آفلاین سازمان تامین اجتماعی مراجعه و مشکلات مربوطه را به 1420 اطلاع دهد.

سازمان بیمه اجتماعی تاکنون 45 میلیون و 63 هزار و 283 نفر از کل جمعیت کشور (یعنی بیش از 53 درصد) را تحت پوشش بیمه و حمایت درمانی قرار داده است.

سازمان بیمه گر اصلی کشور که طبق آخرین آمار 4 میلیون و 76 هزار و 700 نفر به عنوان مستمری بگیر اولیه و 3 میلیون و 123 هزار و 749 نفر به عنوان مستمری بگیر ثانویه و در مجموع 7 میلیون و 200 هزار و 449 نفر به عنوان مستمری بگیر حمایت کرده است، یک نفر محسوب می شود. بخشی از خانواده بزرگ بیمه های اجتماعی

«سیدسلات مرتضوی» در دیدار با اعضای فراکسیون کارگری شورای اسلامی، مهمترین دغدغه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: تامین و توزیع منابع باید عادلانه انجام شود. تلاش زیادی برای تامین وجوه انجام شد تا امروز بدهی بیمه به بانک مرکزی به صفر برسد.

مرتضوی با اشاره به درخواست 500 تا 600 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت، گفت: برای حل این مشکل و تعیین مطالبات تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی از دولت راه های مختلفی را طی کردیم.

وی با اشاره به اینکه 73 تا 93 درصد اعتبارات صندوق های اجتماعی توسط دولت تامین می شود، گفت: زمانی که ایشان به این وزارتخانه آمدند صندوق بازنشستگی کشور با مشکلات عدیده ای مواجه بود که با کمک رئیس جمهور حل شد و امیدواریم این مشکلات برطرف شود. تا به جایی برسیم که باید جیب دولت را کوتاه کنیم.

وی با بیان اینکه ضرر برخی شرکت های دولتی چالش بزرگی است، گفت: بنگاه دولتی پاسخگو نیست و باید به سمت تعاونی برویم یا مشارکت بخش خصوصی را افزایش دهیم.

«علی بابایی کارنامی» رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز در این جلسه گفت: این فراکسیون با 180 نماینده یکی از بزرگترین فراکسیون های مجلس در بحث نیروی انسانی، تولید و اشتغال است.

وی صیانت از صندوق تامین اجتماعی و تقویت حوزه سلامت کارگران و مستمری بگیران را از دغدغه های جدی فراکسیون کارگری در مجلس برشمرد و ضمن قدردانی از اقدامات دولت برای افزایش دستمزد کارگران و مستمری بگیران در سال جاری، گفت: هنوز در بحث حقوق این بستگان تاخیر وجود دارد که باید جبران شود.

نماینده ساری و میاندرود در هانه ملت یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توسعه و تقویت تشکل های کارگری و کارفرمایی دانست و از بلاتکلیفی 300 هزار کارگر ساختمانی در حوزه تامین اجتماعی انتقاد کرد. بیمه گفت: بیمه این کارگران در گذشته بنا به دلایلی متوقف شده است و مسئولان تامین اجتماعی می گویند منابع تامین کننده هزینه ها نیست بنابراین می توان بیمه این کارگران را خارج کرد.

دیدگاهتان را بنویسید