خبر مهم برای این دسته از بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر مهم برای این دسته از بازنشستگان تامین اجتماعی

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر حدود 4 میلیون مستمری بگیر این سازمان در کشور وجود دارد که از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفبا حقوق دریافت می کنند.

سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر برای حمایت از مستمری بگیران، وام قرض الحسنه به مستمری بگیران این سازمان را بازپرداخت کرده است.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، در سال 1401 مقرر شده بود به 400 هزار مستمری بگیر وام پرداخت شود، بنابراین در سال 1400 مبلغ وام به مستمری بگیران 7 میلیون تومان بود که در سال 1401 به 12 میلیون تومان افزایش یافت.

عضویت مستمری بگیران در کانون مستمری بگیران، دریافت مستمری از شعب بانک رفاه یکی از شرایطی است که مستمری بگیران برای دریافت وام باید داشته باشند. همچنین سن مستمری بگیر زیر 77 سال باشد و مستمری بگیر هیچ گونه بدهی بانکی، چک برگشتی و غیره نداشته باشد. از دیگر شرایط بازپرداخت وام است.

همچنین کمک های 12 میلیون تومانی تحصیلی به مستمری بگیران در سال گذشته به مدت 24 ماه با عوارض 4 درصد تعیین شد.

با پیگیری های مرکز مستمری بگیران بیمه اجتماعی در تهران، احتمال افزایش وام قرض الحسنه مستمری بگیران در سال جاری از ۱۲ میلیون تومان وجود دارد و در همین راستا جلساتی با مدیرعامل سازمان اجتماعی برگزار شد. سازمان بیمه در هفته های گذشته مبلغ جدید وام را به زودی اعلام می کند کرز الحسنه از سوی سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران ابلاغ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید