اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر برگزار شد


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822883

با تلاش سازمان بسیج رسانه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد؛

اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابودر با حضور فرمانده سپاه فتح و جمعی از نمایندگان استان و اصحاب رسانه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده سپاه فتح و جمعی از نمایندگان سپاه فتح، ماموران پلیس فتا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از کارکنان استان و همراهان.رسانه ها صورت گرفت.

فخرالدین رضایی مسئول بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره رسانه ای ابوذر تنها جشنواره رسانه ای استان است که به صورت مستقل فعالیت می کند و امروز پنجمین دوره این جشنواره که از خرداد ماه آغاز شده است به پایان می رسد. 1400 با حضور مسئولان «هم خبرنگاران و هم رسانه ها در کانون توجه بودند.
وی گفت: پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر در محورهای مختلف خبری و با توجه به مسائل بومی و روز استان برگزار شد و آثار خوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
رضایی گفت: در پایان 500 اثر توسط 40 خبرنگار ارسال شد و پس از داوری، 20 اثر برگزیده از سوی داوران و همچنین چند رسانه موثر در استان انتخاب شدند. .
وی افزود: بسیج اصحاب رسانه در سال های اخیر اقدامات مختلفی از جمله برگزاری جلسات مختلف، مسابقات در روزهای مختلف سال، سمینارها، ارائه خدمات به خبرنگاران در برنامه های مختلف، اهدای بسته های معیشتی به خبرنگاران در 5 مرحله توسط فرمانده سپاه فتح انجام شده است. ، با توجه به شعار سال و برنامه های متنوع دیگر در برنامه به جهاد تبیان منتقل شد.
مسئول بسیج رسانه استان گفت: نقاط قوت و ضعف رسانه های استان را شناسایی و اولویت بندی کرده ایم تا با تمرکز بر آنها بتوانیم پیشرفت کنیم. در این راستا برگزاری سمینارهای آموزشی مستمر برای کلیه خبرنگاران استان در دستور کار ۱۴۰۱ قرار دارد.
رضایی گفت: کارگروه های ویژه اصحاب رسانه و جانمایی آنها برای کارآمدی بهتر و همچنین تشکیل جبهه جهادی رسانه ای تشکیل شده است.
وی گفت: اختتامیه پنجمین جشنواره ابوذر مصادف با آغاز ششمین دوره جشنواره است که در راستای شعار سال و در راستای این محورها خواهد بود.
درخشان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این برنامه گفت: برگزار و از تمامی خبرنگاران حاضر در جلسه تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: در مقایسه با میانگین کشوری رشد چشمگیری در بین رسانه ها و خبرنگاران داریم که هم فرصت است و هم تهدید. ما به تهدید نگاه نمی کنیم، اما یک رسانه اصول و مولفه های تخصصی دارد که خبرنگار آن را نیاموخته است. می تواند به یک تهدید تبدیل شود.
درخشان گفت: امروزه هرکسی با گوشی اندرویدی می تواند خبرنگار باشد و یکی از چالش های این حوزه نیازمند آموزش و تجربه است.
وی با بیان اینکه تقویت رسانه های موثر و در خدمت توسعه استان در دستور کار است گفت: روحیه مطالبه گری فطرت و ماهیت رسانه است، یکی از جشنواره های اولویت دار ما در سال جدید جشنواره ابودر است. جشنواره در خدمت ما این هستیم.
وی در خاشان گفت: یکی از کاستی هایی که در سال های اخیر در حوزه فرهنگ و گرایش وجود داشته نبود جشنواره های رسانه ای زیاد است و امسال دو جشنواره رسانه ای برای رسانه ها در نظر گرفته ایم که یکی از آنها ملی است.
وی افزود: بحث تربیت خبرنگاران یکی از مهمترین موضوعاتی است که امسال انتظار داشتم.
درخشان گفت: تبیین جهاد باید در بحث رسانه ها مورد توجه قرار گیرد که یکی از مهمترین لایه ها و جامعه هدف آن همین خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند. آنها دارند.
وی با تاکید بر اینکه باید جریان رسانه ای داشته باشیم، گفت: با توجه به چالش های پیش روی استان و در راستای توسعه استان، نیازمند وحدت و ایجاد جریان رسانه ای هستیم چرا که رسانه ها در کنار مسئولان، در بحران های مختلف تلاش کرده است. «به همین دلیل است.

سردار هورام دل فرمانده سپاه فتح استان در ادامه این برنامه گفت: همان طور که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند شما سربازان اصلی جبهه دشمن هستید. در جنگ نرم، شما خبرنگاران و اصحاب رسانه، افسران خط مقدم هستید.»

وی گفت: دغدغه من این است که شعار سال حضرت آقا فقط زینت مجالس باشد اما همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم و به طور همه جانبه به آن عمل کنیم.

سردار هورام دل گفت: هر انقلابی سه کشور و رکن دارد، اول رهبر آن، دوم مکتب عقیدتی یا فرهنگی و سوم مردم، امکان ندارد انقلابی رخ دهد و ادامه یابد، اما این سه رکن را ندارد.
وی گفت: دشمن برای هر سه رکن انقلاب ما برنامه دارد، افراد زیادی بودند که در اوایل انقلاب همراه او بودند اما به تدریج در دام دشمن افتادند.

فرمانده سپاه فتح افزود: زشت و خشن جلوه دادن مکتب اسلام در دستور کار رسانه های ضدانقلاب است که اسلام را ضد کودک، ضد زن و مخالف آزادی بیان و اندیشه معرفی می کنند.
سردار هورامدل با بیان اینکه جایگاه مظلوم و مظلوم در رسانه های غربی تغییر کرده است، گفت: رسانه های معاند حضور رسانه ای در دست دارند. در جنگ روسیه و اوکراین آنقدر اوکراین را مظلوم کردند که همه گفتند ما باید به اوکراینی ها کمک کنیم، اما به گفته مقام معظم رهبری ما در هیچ کجای دنیا جنگ نمی خواهیم.

وی گفت: جنگ امروز جنگ روایتی است، در این میان رسانه های غربی در حال تغییر درست و غلط هستند، بخشی از ماجرا را غربی ها می نویسند که بسیاری از آنها دروغ است و آن را به نفع خود تحریف کرده اند. “

سردار هورامدل گفت: وقتی مسئولی پای منبر می آید و می گوید نیازی به نیروی نظامی نداریم قطعا ذهنش به سمت تفکر غربی و رسانه ها کشیده می شود.
وی گفت: اگر متخصصان و جوانان انقلابی ما در فضا و موشک کار نمی کردند، قطعا امروز سوریه، افغانستان یا عراق بودیم، امروز هیچکس جرات نمی کرد به جمهوری اسلامی ایران نگاه کند و این اتفاق افتاد. زمانی که استراتژی ما در زمینه بازدارندگی و قدرت نظامی تغییر کرد.
سردار هورام گفت: با تفکر انقلابی و رهبری این میزان قدرت و بازدارندگی ایجاد شده است، ایران امروز یک قدرت حداقلی منطقه ای است، هیچ اتفاقی در منطقه نمی افتد مگر اینکه ایران نظاره گر آن باشد.
وی با بیان اینکه رسانه های غربی تلاش زیادی برای دلسردی مردم دارند، افزود: ما جزو معدود کشورهایی هستیم که در داخل کشور رسانه هایی علیه خود داریم، پس از زلزله سی سخت از ابتدای زلزله صدا و سیما در حال فعالیت هستند. گفتند در ابتدا هیچ اقدامی صورت نگرفت.
فرمانده سپاه فتح گفت: امروز سلاح در دست شما خبرنگاران و نمایندگان رسانه هاست. باید از کهگیلویه و بویراحمد خارج شد، وارد منطقه شد و فرامنطقه ای کار کرد، از حاشیه ها دور بود، دشمن در حال غرق شدن است. .

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور سردار هورام دل و مسئولان حاضر در جلسه از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزیده در پنجمین جشنواره ابودر تجلیل شد.
رسانه پرمخاطب صبح زاگرس در سه بخش با پوشش ویژه رویدادهای زلزله سی سخت، تولیدات ابتکاری و تشویقی و همچنین در بخش مصاحبه موفق به کسب رتبه برتی و لوح سپاس و تندیس جشنواره شد.
در پایان از پوستر ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان در سال 1401 رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید