اختلافات کمی در مذاکرات وین باقی مانده است


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888386

نماینده روسیه در مذاکرات تحریم ایران گفت: علیرغم برخی اختلافات باقیمانده، همه مذاکره کنندگان این شانس را دارند که وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران در وین، روند این مذاکرات را تشریح کرد.

اولیانوف در پیامی در توییتر نوشت: مطمئناً هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار نیست. علیرغم برخی اختلافات باقی مانده، همه مذاکره کنندگان این شانس را دارند که وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

لازم به ذکر است دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها علیه کشورمان از روز پنجشنبه با حضور علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان در هتل کوبورگ وین ادامه دارد.

مذاکرات لغو تحریم ها و بازگشت آمریکا به توافق برجام در دولت سیزدهم از ابتدای دی ماه سال گذشته در وین آغاز شد اما به دلیل جدی نبودن واشنگتن، این مذاکرات در اسفندماه پایان یافت. پس از وقفه ای چند ماهه، دور جدیدی از مذاکرات در روزهای 7 و 8 ژوئیه در دوحه قطر برگزار شد، اما تاکنون به نتیجه روشن و روشنی منتهی نشده است و سرنوشت برجام همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. عدم قطعیت.

علی باقری روز چهارشنبه از سفر خود به وین، پایتخت اتریش برای شرکت در دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها و احیای برجام خبر داد. مسئولیت بر عهده کسانی است که توافق را نقض کردند و نتوانستند از میراث ننگین گذشته فاصله بگیرند. آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که سخاوت اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا بلوغ نشان دهند و مسئولانه عمل کنند.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز بر اساس پیشنهاد جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از عزیمت خود به وین برای از سرگیری مذاکرات هسته ای خبر داد. رابرت مالی قبل از این گفتگوها در New American Spacecraft نوشت: انتظارات ما محدود است، اما ایالات متحده از تلاش های اتحادیه اروپا استقبال می کند و آماده است تا با حسن نیت به توافق برسد.

دیدگاهتان را بنویسید