ادامه حماسه اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی مشهدالرضا(ع)/ همه به پابوسی زمان آهو می آیند.


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: 31.06.1401
کد خبر: 1898789

تداوم حماسه اربعین حسینی در دهه آخر ماه صفر، مسیرهای مواصلاتی مشهد الرضا علیه السلام را مانند مسیر نجف تا کربلا مزین به زائران و عاشقان پابوسی زمان آهو کرد. پیاده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حضور کاروان های پیاده در محور مواصلاتی شمال، جنوب و غرب به سمت مشهد و تجمع آنها در مناطقی مانند باغچه و دروازه گوچان نظر هر بیننده و رهگذری را به خود جلب می کند که با پاهای تاول زده و تنی خسته راه عشق را طی می کند. . رسیدن به معشوق یعنی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

شهرستان تربت حیدریه در 149 کیلومتری مشهد مقدس به عنوان دروازه جنوبی زائران و نمازگزاران امام رضا علیه السلام است.


1b460738 7b19 4aab 8b8f e702229403ef خبر خاکستری

با توجه به حجم تردد زائران پیاده از شهرهای جنوبی کشور و اینکه محور تربت حیدریه تنها بزرگراه اصلی جنوب کشور به سمت شهر مشهد است، ایستگاه ها و موکب های زیادی توسط مردم برپا شده است. و خیرین در این مسیر و عظمت این حرکت از ورودی شهر تربت حیدریه تا ورودی مشهد الرضا (علیه السلام) تأثیر بیشتری یافت.

تداوم حماسه اربعین حسینی در دهه پایانی ماه صفر، مسیرهای مواصلاتی مشهد الرضا(ع) را همچون مسیر نجف تا کربلا مزین به زائران و عاشقانی کرد که با پای پیاده به پابوسی زمان آهو آمده بودند.

با پایان یافتن حماسه میلیونی اربعین حسینی در کربلا، این روزها بازماندگان این نهضت بزرگ جهان اسلام در تلاش برای رسیدن به امامی هستند که به فرموده حضرت جوادالائمه(ع) «ثواب عبادت با علم پدرم علی بن موسی (علیه السلام) در طوس افضل بهترین است.» یکی از زیارت های جد بزرگم حسین (ع) در کربلاست، زیرا امام حسین (علیه السلام) هم به صورت علنی و هم خصوصی زیارت شد، اما پدرم. جز شیعیان اثنی عشری به دیدار کسی نمی رود.

در روزهای پایانی ماه صفر، جاده های منتهی به مشهد الرضا(ع) مملو از خیل عظیم زائران و مجاورانی است که راه عشق را پیموده و در آستانه ورود به حرم مطهر رضوی بودند. آهنگ رضا غریب الغربا.


12 اقامتگاه و 20 موکب پذیرایی در مسیر زائر پیاده حریم قدس رضوی


216218b2 f235 4c53 80e4 b00d9f73f734 خبر خاکستری

علی محمدی دبیر خدمات گردشگری شهرستان تربت حیدریه درباره ورود کاروان های پیاده به این منطقه گفت: 42 کاروان بالغ بر 8 هزار نفر از صبح امروز با پای پیاده از شهرستان تربت حیدریه عبور کردند.

وی افزود: این زائران از شهرستان های بیرجند، قاین، گناباد، فردوس، بشرویه، بجستان، بردسکن، خلیل آباد، کشمر، مه ولات، خواف و رشتخوار هستند که در آستانه ارتحال با پای پیاده و بر اساس برنامه حرکت می کنند. از پیامبر (ص) هم امام حسن (علیه السلام) و هم امام رضا (علیه السلام) به مشهد رسیدند.

مدیر میراث فرهنگی تربت حیدریه 12 مکان اسکان زائران در تربت حیدریه را برشمرد و افزود: اسکان زائران در آستان مقدس احمد الرضا(ع)، پارک شهید خاکسار، منظر دهستان، مسجد شهرک، دانشگاه دولتی، روستای کامه است. رباط سنگ، مسجد حشمت آباد و اینجا اسدآباد است.

محمدی با بیان اینکه 20 موکب پذیرایی از زائران پیاده پذیرایی می کنند افزود: این موکب ها به صورت خودجوش توسط مردم و هیئت های مذهبی و پذیرایی از زائران حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه 55 کاروان پیاده تربت حیدریه را به مقصد مشهد الرضا ترک کردند، گفت: این کاروان های پیاده با استعداد 6100 نفر از شهرستان و روستاهای اطراف این شهرستان با پای پیاده راهی مشهد الرضا شدند.


آمادگی های سپاه و بسیج برای اسکان و پذیرایی از زائران پیاده امام رضا (علیه السلام).


c4c4d62e dade 4491 8ba8 a1b6a2ce2077 خبر خاکستری

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه تمامی امکانات سپاه و بسیج در مسیرهای مواصلاتی اصلی و فرعی در خدمت زائران خواهد بود، افزود: پایگاه ها و پایگاه های مقاومت بسیج با تمامی امکانات و تجهیزات در 75 کیلومتری مسیر از ورودی شهر است. شهرستان تربت حیدریه، محدوده آستان مقدس احمد الرضا(ع) تا انتهای منطقه حفاظت شده در جلگهرخ، جاده اسدآباد به رباط سفید پذیرای زائران امام هشتم و پذیرایی از آنان است.

سرهنگ احمد ناصری محد گفت: در مسیر زیارتی موکب ها و ایستگاه صلواتی میزبان پایگاه های مقاومت بسیج و زائران امام رضا(ع) است و همچنین پایگاه مقاومت بسیج شهدا در 17 مسجد و حسینیه این روستا میزبان زائران است.

وی ادامه داد: مردم روستاها و شهرهای تربت حیدریه به صورت خودجوش نمازخانه ها را برپا کردند و بین زائران نذورات توزیع کردند و این اقدام بر عظمت این حرکت و سیره پیامبر(ص) افزود.


تاسیسات جاده ای مورد نیاز تکمیل شده است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تربت حیدریه نیز گفت: مسئولان کاروان های پیاده آموزش های ترافیکی را فرا گرفته اند و با توجه به اینکه در هر کاروان تعدادی جلیقه و بازوبند وجود دارد. در مورد تصادفات جاده ای نگرانی چندانی وجود ندارد، اما با مساعدت سایر هیئت های مذهبی، اقدامات ایمنی لازم انجام می شود.

علی اصغر کرباسی افزود: جانمایی موکب های جاده ای با نظر کارشناسی پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده و امکان اقامت شبانه زائران در خانه های داوطلب در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس فراهم می شود.

وی گفت: هم اکنون مجتمع اقامتی جاده امام رضا علیه السلام در کیلومتر 5 جاده تربت حیدریه – مشهد جنب کارخانه و مجتمع کاشی آفتاب رضوی در کیلومتر 10 جاده تربت حیدریه – گناباد واقع شده است. ، حوالی روستای حوض سرح، خانه های سر راه و تکایا در محور تربت.حیدریه – مشهد پذیرای زائران امام رضا (علیه السلام) است.

گلمرضا میری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: چهار بیمارستان، 10 درمانگاه شبانه روزی، 11 مرکز خدمات جامع سلامت، 20 مرکز اورژانس جاده ای و شهری و 40 کارشناس بهداشت محیط و کار و مبارزه با بیماری ها در قالب تیم های واکنش سریع برای نظارت، مسئولیت بهداشت اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، کنترل اپیدمی های احتمالی و ارائه خدمات به نمازگزاران و مجاوران امام رضا (علیه السلام) را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید