ادامه راه شهید فهمیده در نوجوانان دهه 80

ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780019

عضو سابق هیأت نظارت بر فناوری وزارت آموزش و پرورش؛

لشکر بلوکی گفت: علیرغم کم کاری برخی از کارکنان دولت به ویژه نهادهای فرهنگی و آموزشی؛ اما شاهد رشد نوجوانان و جوانان مؤمن انقلابی در نسل های مختلف کشور هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی لشکر بلوکی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری گلستان ما با بیان اینکه انقلاب اسلامی که پس از اسلام ناب محمدی (ص) زاده شد، در اصول خود اهداف راهبردی و بزرگی را برای دستیابی به یک امر بسیار انسانی و دینی دنبال کرد. هدفی که تنها توسط افراد به سبک خود به دست می آید، اما سخت ترین کار در جهان تربیت صحیح انسان هاست، انسان هایی که بتوانند اندیشه های متعالی را بر اساس موازین اسلامی پرورش دهند.

وی تربیت مردم به سبک انقلاب اسلامی را مهم خواند و افزود: مهم ترین قشر کودکان و نوجوانان هستند چرا که آینده کشور و نظام حاکمیتی را رقم می زنند.

این کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه شهید محمد حسین فهمیده از نوجوانان نسل اول انقلاب بود، گفت: با داشتن بصیرت، شجاعت، دوری از عقل سلیم و مصلحت اندیشی نابجا که عذاب بسیاری از دنیا را به همراه داشت. مردم.

لشکر بلوکی گفت: این ویژگی ها باعث شد که از بزرگان زیادی پیشی بگیرد و در راه خدا برای حفظ انقلاب و نظام دینی از مهم ترین ثروت دنیای خود که همان نفس شیرین است غافل شد.

او؛ شهید فهمیده او را الگوی تربیت نسل جوان می داند و می گوید: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در مورد ایشان فرمودند: «او با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد. خودش شربت شهید نوشید.»

این کارشناس آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهید فهمیده اولین نوجوان با بصیرت و ایمان انقلابی به سبک انقلاب اسلامی نبوده و نیست، تصریح کرد: نوجوانان با همین تفکر کم نیستند، افرادی مانند سایر شهدای برجسته این انقلاب. نسل شهید بهنام محمدی است.

لشکر بلوکی ادامه داد: در سال های اخیر شاهد چنین تحولاتی در بستر انقلاب اسلامی بوده ایم که از آن جمله می توان به گل سبد دهه هفتاد شهید محسن حاجی و دهه هشتاد شهید علی لندی اشاره کرد. در خدمت افتخار انقلاب اسلامی ماند.»

وی گفت: برخی افراد ناآشنا یا ناآشنا با اندیشه های انقلاب اسلامی، نظریه ترمیدور آقای کرین برینتون را بیان کرده و فاصله نسلی نسل اول انقلاب با نسل های دیگر و فاجعه ای را که بر اساس این نظریه در دیگر انقلاب‌های جهان «گفته شد که» بیشتر این انقلاب‌ها سکولار و الهی بودند «در ایران!

این کارشناس آموزش تاکید کرد: اجرای سند 2030 آموزش همگانی و حذف نام شهید محمدحسین فهمیده از کتاب های درسی در راستای شکاف نسلی در اعمال نظریه ترمیدور برای القای روحیه ایثار، گذشت، فداکاری است. و انسانیت در کودکان و نوجوانان ما آن را دریافت کنید!

لشکر بلوکی گفت: از شهید حاجی گرفته تا شهید لندی در نسل های دهه هفتاد و هشتاد و سایر نوجوانان و جوانانی که در مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج و همه شهرها و روستاها فعالیت می کردند، از کمک به اداره جهادی. اردوهایی برای کمک به کاهش اثرات ویروس کرونا.» و موسسات آموزشی، اما شاهد رشد نوجوانان و جوانان انقلابی در بین این نسل ها در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب راه حل برون رفت از مشکلات کشور را تشکیل دولت جوان و وفادار حزب الله می دانستند، افزود:

لشکر بلوکی گفت: تشکیل دولت جوان مومن به حزب الله تنها راه حل برون رفت از مشکلات، تشکیل گام سوم تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید