ادامه قطعی پراکنده آب در برخی مناطق تهران

عصر دوشنبه گزارش های مردمی از افت فشار و قطعی پراکنده آب شرب در برخی از مناطق تهران به خبرنگار ما رسید.

بررسی ها نشان می دهد مناطق ستارخان، صادقیه، گیشا، اشرفی اصفهانی با قطعی های پراکنده آب مواجه هستند.

همچنین در مناطقی از خیابان بهار در منطقه طالقانی، قلهک در منطقه 3 و نارمک، سه راهی لشگر در نظام آباد تهران، افت فشار گزارش شده است.

قطعی های پراکنده از شهرهای غرب استان تهران مانند قدس نیز گزارش شده است.

یکی دیگر از مخاطبین منطقه اشرفی اصفهانی پیام داده است که قطعی آب از چند روز گذشته به صورت متناوب بوده اما از ظهر دوشنبه آب آن منطقه قطع شده است.

یکی از شنوندگان ساکن منطقه 5 تهران گفت: آب خانه ما از روز شنبه قطع شده اما شب گذشته حوالی ساعت 21 وصل شد. آبفای تهران چند تانکر آب برای تامین آب شرب برخی مناطق مرکزی و غربی پایتخت فرستاد.

بررسی ها نشان داده است که بیشتر شکستگی های گزارش شده در طبقات بالای آپارتمان های فاقد پمپ آب به دلیل افت فشار ناشی از شکستگی آب ورودی به شبکه از محدوده سد کرج است.

برخی از مناطق استان تهران از روز جمعه 28 خردادماه با قطعی و افت فشار آب شرب مواجه شدند. اداره کل آبفای استان تهران در اطلاعیه ای از مسدود شدن مسیر انتقال آب از سد امیر کبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج به دلیل طغیان خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از بازگشایی مسیرهای مسدود شده در ظهر دوشنبه خبر داد و گفت: تا ساعاتی دیگر آب وارد شبکه و تصفیه خانه می شود و با تخلیه مخازن، مشکلات افت فشار به طور کامل برطرف می شود.

بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از سایت سد کرج، با عبور ماشین آلات سنگین از منطقه باتلاقی، روند رفع گرفتگی به سرعت انجام شده و هم اکنون جریان ثابت آب معادل 4.5 متر مکعب در ثانیه از سد کرج خارج می شود. به تصفیه خانه ششم تهران.

محمد پورحمید کارشناس مدیریت منابع آب در این خصوص گفت: پس از اعلام بازگشایی مسیرهای مسدود شده با توجه به مسیر کانال های انتقال آب حدود 2 ساعت طول می کشد تا آب به آب شرب برسد. تامین سیستم های تهران و سپس مخازن استان و سپس تا تثبیت آن شبکه حدود 12 ساعت طول می کشد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود شبکه آبرسانی استان تهران تا عصر فردا به وضعیت پایدار برسد و بر اساس اعلام رسمی در خصوص بازگشایی کانال های مسدود شده انتقال آب مشکلی برای تامین آب وجود نخواهد داشت.

این کارشناس مدیریت منابع آب گفت: با توجه به شرایط ذکر شده، مدیریت تقاضای مشتریان و کاهش تقاضا می تواند باعث افزایش میزان افزایش سطح مخزن و تسریع پایداری شبکه شود.

دیدگاهتان را بنویسید