ادامه گلایه سناجی از وضعیت آب شرب/ وزیر نیرو به کردستان نیامد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، چند سالی است که کیفیت آب شرب شهر سنندج به شدت کاهش یافته است و تا اینکه در ابتدا کارمندان و مدیران دولت روحانی این موضوع را نپذیرفتند اما پس از تصویب موضوع هیچ اقدامی برای رفع این موضوع انجام نشد. .

سابقه آب آشامیدنی بی کیفیت در سنندج به چهار سال قبل برمی گردد و متاسفانه علیرغم این همه سال و با توجه به وعده های متعدد تاکنون اقدام عملی برای رسیدگی به این موضوع و وعده های مسئولان استانی و کشوری در این زمینه صورت نگرفته است. بایگانی شده اند. بود.

فاضلاب و رواناب اراضی کشاورزی و واحدهای تولیدی سد وحدت سنندج از کیفیت پایین آب ساکنان کردستان مرکزی کاسته است و در آن سال ها مسئولان حتی رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه و بودجه فقط وعده حل مشکل را داده اند. وزیر سابق نیرو به کردستان باز بودند، اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

ماجرای طرح انتقال آب از سد آزاد به سنندج که از سال گذشته در میان هیاهو و فضای فراگیر دولت های آخوندی در کردستان آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان سال با اقدامی جهادی به پایان برسد، پس از گذشت نزدیک به امروز همچنان ادامه دارد. دو سال عدم قطعیت همچنان باقی است.

در کنار سابقه کیفیت پایین آب در سنندج، متاسفانه کیفیت آب تعدادی دیگر از شهرهای استان کردستان از جمله بانه، دهگلان و حتی سقز به شدت کاهش یافته و منجر به گلایه جدی مردم آن شهرها شده است.

اکنون پس از وعده‌های بی‌شماری از سوی مقامات دولت روحانی که همچنان در دولت جدید در راس امور قرار دارند، گزارشی که محرابیان، وزیر نیرو دولت سیزدهم دریافت کرده، باعث شده تا برای بررسی موضوع به کردستان برود.

کوهسار رسولی تبار، رئیس شورای اطلاع رسانی آب و برق کردستان گفت: وزیر نیرو روز سه شنبه برای بازدید از چند پروژه نیمه تمام آب و برق و در جریان روند پیشرفت پروژه ها به استان سفر می کند. “

رسولی تبار گفت: مهمترین پروژه مورد بازدید وزیر نیرو پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندایی است که تاکنون تنها سه کیلومتر با آن فاصله دارد.

وی یادآور شد: این پروژه 27 کیلومتر طول دارد که 21 کیلومتر آن آماده سازی، 6 کیلومتر حفاری و برای بهره برداری از آن 2500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اما شب گذشته اعلام شد که؛ سفر علی اکبر محرابیان به دلیل تغییر برنامه کاری لغو شده و به زودی انجام می شود.

در جریان نوسازی این پروژه، مسئولان دولت روحانی قول دادند که این پروژه تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد، اما متاسفانه این وعده محقق نشد و به همین دلیل کردها باید همچنان از آب بی کیفیت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید