ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه ما تنها ناظر بودیم صحت ندارد

ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه ما تنها ناظر بودیم صحت ندارد

روز جدید : دریادار علیرضا تنگسیری در پاسخ به ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه ما تنها ناظر هستیم، تاکید کرد: این یک دروغ بزرگ است؛ تصاویر منتشر شده به خوبی و به وضوح رویارویی را به تصویر می کشد و بی چون و چرا فاصله ناوهای آمریکایی با ناوها و نیروهای ما کمتر از 30 متر بوده است.

امیر دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم تجلیل از ملوانان در کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیروزی بر عملیات تروریستی آمریکا در حمایت از سرقت نفت ایران در دریای عمان به تشریح روند تسخیر کشتی حامل ایرانی ربوده شده پرداخت. نفتی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌هایی که انجام دادیم، آماده انجام یک ماموریت بزرگ بودیم.

وی افزود: پس از مدت ها کار اطلاعاتی و رصد دقیق و مستمر، زمانی که نفتکش حامل نفت مسروقه ایران در حدود 40 مایلی سواحل جاسک و در آب های بین المللی قرار داشت، یگان های منتخب، عملیات تصرف و انتقال نفتکش را آغاز کردند. به آبهای سرزمینی و سواحل کشور ما را آغاز کردند.

دریادار تنگسیری با اشاره به اقدامات آمریکایی ها در رصد این نفتکش و همچنین تحرک یگان های عملیاتی نیروها، خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات هالیبرن و استقرار ملوانان سپاه بر روی عرشه کشتی، در حال انجام است. کشتی های آمریکایی در نزدیکی محل حادثه و اطراف نفتکش مستقر بودند و پهپادها و هلیکوپترها را به پرواز در می آوردند تا از ماموریت ما برای حمایت دوبار از سارقان نفت جلوگیری کنند.

فرمانده ناوگان سپاه گفت: پس از شکست فاز اول که با دو ناوشکن انجام شد؛ در مرحله دوم سعی کردند با ایجاد رعب و وحشت در بین نیروهای ما، وضعیت را به نفع خود تغییر دهند و سه کشتی دیگر را به صحنه آوردند، اما با عنایت و عنایت و هوشمندی خداوند، صلابت، قدرت و شجاعت فرزندان ایرانی ملت کنار نرفتند و با پذیرش شکست مجبور به عقب نشینی و ترک صحنه شدند.

وی در پاسخ به ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه ما تنها تماشاچی هستیم، گفت: این یک دروغ بزرگ است. تصاویر منتشر شده به خوبی و به وضوح رویارویی را به تصویر می کشد و بی چون و چرا فاصله ناوهای آمریکایی با ناوها و نیروهای ما کمتر از 30 متر بوده است. اگر مجبور بودند تماشا کنند، می توانستند این کار را از راه دور یا حتی با هواپیما و پهپاد انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید