ادعای باکو: بررسی اولیه اقدام تروریستی علیه فاضل مصطفی (نماینده مجلس) اثر انگشت ایران را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان «آپا»، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات «ناصر کنعانی» سخنگوی این وزارتخانه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: «تحقیقات اولیه از اقدام تروریستی فاضل مصطفی (نماینده مجلس) مربوط به اثر انگشت ایران است.

وی همچنین در ادامه ادعای کذب خود افزود: این اقدام در ادامه حمله تروریستی به سفارت جمهوری آذربایجان است.

«فاضل مصطفی» نماینده مجلس جمهوری آذربایجان شامگاه سه شنبه بر اثر حمله مسلحانه در بیرون منزلش در سابونچی مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

آیهان حاجی زاده اتهامات دیگری را نیز علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و اظهار داشت که ایران جمهوری آذربایجان را تهدید و تحریک کرده است.

وی همچنین مدعی شد: جمهوری آذربایجان هرگز اجازه نداده است از خاک خود علیه کشورهای ثالث استفاده شود، اما ایران دائما جمهوری آذربایجان را تهدید می کند.

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان زمانی بیان شد که همزمان با افتتاحیه اخیر سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو، الی کوهن وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان رژیم صهیونیستی از تقویت همکاری های ضد ایرانی بین تل آویو و باکو صحبت کرد.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر تشکیل جبهه متحد ضد ایرانی و همچنین اظهارات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را نیز عنوان کرد. جمهوری آذربایجان «مرحله جدید مشارکت راهبردی» میان باکو و تل‌آویو را تأیید ضمنی جهت‌گیری ضدایرانی همکاری آنها دانسته و خواستار توضیح مقامات آذربایجانی در این زمینه شد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص توافق با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان برای «تشکیل جبهه متحد علیه ایران» را بیان کرد. سند دیگری از نیات شوم رژیم صهیونیستی برای تبدیل خاک جمهوری آذربایجان به تهدید امنیتی جمهوری اسلامی ایران است و آن را به شدت محکوم کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده تا تلاش مخالفان برای ایجاد فاصله بین دو کشور همسایه را خنثی کند و از دولت جمهوری آذربایجان نیز انتظار می رود از دامی که دشمنان دو کشور در آن گرفتار شده اند دوری کنند. گسترش. بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران نمی تواند نسبت به توطئه رژیم صهیونیستی علیه این رژیم از خاک جمهوری آذربایجان بی تفاوت بماند.

دیدگاهتان را بنویسید