ادعای بنت در مورد دسترسی ایران به اسناد آژانس

ادعای بنت در مورد دسترسی ایران به اسناد آژانس

روهر نه : نخست وزیر اسرائیل می گوید ایران اسناد محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی را “دزدیده” و از آنها برای “دور زدن” تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران استفاده کرده است!

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل امروز در صفحه توئیتر خود نوشت که ایران اسناد محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی را به منظور دور زدن تحقیقات سیستماتیک هسته ای به سرقت برده است.[آژانس در ایران] استفاده کنید!

شبکه اسرائیلی I-24 در گزارشی نوشت که بنت URL گوگل درایو را در متن پیام توییتری منتشر کرده و مدعی شده است که اسناد موجود در آن آدرس اینترنتی، اتهام جاسوسی علیه ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور «دور زدن تحقیقات هسته‌ای» است. . .

هفته گذشته، وال استریت ژورنال گزارش داد که ایران اسناد محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) را «دزدیده» و از آنها برای دور زدن و کلاهبرداری آژانس حدود 20 سال پیش استفاده کرده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، مقامات ایرانی به اسناد آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی داشتند و بین سال های 2004 تا 2006 آنها را بین مقامات ارشد مرتبط با برنامه هسته ای این آژانس توزیع کردند. بنابراین، آنها بدیهی است [با استفاده از این اسناد] آنها موفق به جعل داستان های نادرست، تحریف اطلاعات و یافتن چیزهایی شدند که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی می دانستند و نمی دانستند.

در این گزارش آمده است: «در آن زمان، بیش از 15 سال پیش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال بررسی این بود که آیا ایران از برنامه هسته‌ای خود برای تولید سلاح‌های هسته‌ای استفاده می‌کند یا خیر».

رژیم صهیونیستی همواره مدعی وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران بوده است. با این حال، مقامات ایرانی تاکید کردند که تولید و استفاده از سلاح های هسته ای در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید