ادعای شبکه صهیونیستی درباره کمربند ضد موشکی در مرز غزه


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890787

شبکه تلویزیونی خان رژیم صهیونیستی مدعی شده است که حماس هزاران موشک در امتداد مرز غزه و فلسطین اشغالی شلیک کرده و برای خود منطقه حائل ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کانال صهیونیستی خان در گزارشی مدعی شد حماس اقدام جدیدی برای غافلگیری رژیم صهیونیستی در هر گونه درگیری نظامی در آینده انجام داده است.

خان مدعی شد که حماس کمربند امنیتی بسیار باریکی را در مرز غزه ایجاد کرده و حدود نیمی از موشک های خود را برای شلیک روزانه به فلسطین اشغالی به مدت یک ماه آماده کرده است.

این شبکه صهیونیستی افزود: حماس حدود 10 هزار موشک در اختیار دارد و برآوردها نشان می دهد نیمی از آنها در این منطقه مستقر شده است.

در ادامه این گزارش، منطقه حائل مذکور در یک منطقه باز بین حصار مرزی با اسرائیل و اولین خط منازل فلسطینیان در تمام طول غزه از شمال به جنوب ایجاد شد. این منطقه به دلیل دور بودن از مناطق مسکونی و قابل استتار کردن با محصولات کشاورزی آسان‌تر است و به همین دلیل حماس آن را انتخاب کرد.

خان مدعی شد این راکت ها در عمق نیم متری زمین قرار گرفته اند و همگی به سیستم کنترل از راه دور حماس متصل هستند.

این شبکه افزود: هدف حماس این است که به مدت یک ماه هر روز صدها موشک به سمت فلسطین اشغالی پرتاب کند.


14010527000074 Test PhotoL خبر خاکستری

آخرین درگیری بین رژیم صهیونیستی و گروه های فلسطینی بین 14 تا 16 اوت رخ داد، اگرچه این درگیری عمدتاً بین جهاد اسلامی و تل آویو بود و حماس در آن دخالتی نداشت.

اما آخرین درگیری بین این رژیم و تمامی گروه های فلسطینی از جمله حماس در اردیبهشت سال گذشته (2021) بود و فلسطینی ها طی عملیات یازده روزه موسوم به شمشیر قدس، حدود 4000 موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کردند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید