ساخت حکایت بچه های کوه مبارک/ پر از ادعای توخالی، سامانه موشکی ایران تعقیب شد!


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877198

انهدام پهپاد فوق مدرن آمریکایی گلوبال هاوک در خلیج فارس بار دیگر هژمونی خط جهانی را شکست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ بامداد روز پنجشنبه 30 خردادماه 1388، یک فروند پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا پس از تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک در استان هرمزگان هدف پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. پایین کشیده شد. با این حال مقامات آمریکایی می گویند این پهپاد بر فراز آب های بین المللی در حال پرواز است.


a4a49cf6 ffb3 4375 9dfe 1c757238ae20 خبر خاکستری



آمریکایی ها که بارها حریم هوایی و حتی دریای ایران را زیر پا گذاشته اند، این بار با یکی از مدرن ترین پهپادهای خود به پرواز در آمده و در منطقه کوه مبارک شهرستان جاسک وارد حریم هوایی کشور شده و به دنبال این هستند. نیت را نهایی کند و دیگر شرارت هایی که با پاسخ نیروی هوافضای سپاه مواجه شد.

این واکنش قاطع نظامی که منجر به سرنگونی ابر پهپاد آمریکا در خلیج فارس شد، تعجب همه کارشناسان نظامی جهان را برانگیخت، چرا که تعقیب و انهدام مدرن ترین پهپاد نظامی با نام و نام رسمی پهپادهای جهان. آسان نبود

یک بمب رسانه ای در سراسر جهان منفجر شد

سرکوب نیروی هوافضای استانی سپاه پاسداران در منطقه کوه مبارک جاسک، رسانه های جهانی را بر آن داشت تا مانند بمب اتمی، خبر انهدام غول هوایی آمریکا را در اوایل جهان منتشر کنند. ساعت ها. جایی که رویترز و راشاتودی گفتند: سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در مرزهای ایران قیمت نفت را 3 درصد افزایش داد. این حذف همچنین بسیاری از تحلیلگران سیاسی و نظامی را شگفت زده کرد.

اولریکه فرانکه، کارشناس شورای روابط خارجی اروپا، با اشاره به پیچیدگی و هزینه آن نوشت: «از دست دادن پهپاد گران قیمت گلوبال هاوک ضرر بزرگی برای ایالات متحده است، به خصوص که برای پرواز در ارتفاعات بسیار بالا طراحی شده است. از شاهین جهانی. .

وی گفت: از دست دادن گلوبال هاوک یا تریتون که نسخه جدیدتر گلوبال هاوک است، به ایالات متحده آسیب می رساند و حتی می تواند به صادرات این سیستم های جاسوسی آمریکایی آسیب برساند.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی درباره حمله ایران به پهپاد آمریکایی وارد جمهوری اسلامی، مقاله مفصلی در این باره نوشت.

الجزیره نابودی خطوط هوایی آمریکا را پیامی روشن از سوی تهران به تنش ها در واشنگتن اعلام کرده است. این رسانه همچنین معتقد است که پیام ایران به آمریکا در مواجهه با تهدیدات آمریکا طبیعی است.


49b546fd d4e6 46b9 9b18 8d672a1188b8 خبر خاکستری



شبکه خبری المیادین همچنین با یک کارشناس برجسته امنیتی و سیاست در منطقه درباره دلایل ایران برای هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی گفت وگو کرد. المیادین می نویسد: سرنگونی مدرن ترین پهپاد آمریکایی در خلیج فارس، انتخاب جنگ با ایران از سوی احزاب و گروه های داخلی آمریکا را بسیار ضعیف تر می کند، اما از سوی دیگر، باور برخی را نسبت به جنگ با ایران تقویت می کند.

شبکه خبری العالم نیز در گزارشی به انهدام پهپاد آمریکایی اشاره کرد. این رسانه عرب زبان می نویسد: «آیا ترامپ برای رسیدن به نتیجه مطلوب یعنی وادار کردن جمهوری اسلامی به مذاکره، بر ادامه اشتباهات خود در قبال ایران پافشاری خواهد کرد؟ در چه شرایطی می توانیم یک ترامپ آرام در برابر ایران تصور کنیم؟ آیا ترامپ تلاش خواهد کرد به سرنگونی پهپاد آمریکایی از ایران پاسخ دهد؟ چگونه؟ و “.”

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی با مشروعیت بخشیدن به انهدام پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تمرکز قبلی ایران بر خط قرمز ورود آمریکا به این کشور اشاره کرد. این خبرگزاری نوشت: رویکرد ایران در حوزه نظامی کاملا حرفه ای است و ایران بازیگری معقول در عرصه سیاست خارجی محسوب می شود.
دامنه این موضوع تا آنجا پیش رفته است که اقتدار نظامی ایران بیش از پیش خود را به جهانیان ثابت کرده است و امروز تمامی نیروهای نظامی جهان ایران را یکی از پرچمداران مبارزات هوایی و دریایی می دانند.

اکنون با گذشت سه سال از این اقدام غرور آفرین، سالگرد این اقدام میمون و مبارک در اذهان عمومی فراموش نشده است و مردم ایران اسلامی با واکنش های واقعی و مجازی این روز بزرگ را گرامی می دارند.

نتیجه مقاومت در جنگ تحمیلی پیشرفت نظامی چشمگیر بود


88a48343 0f06 4dfc bdeb 27feb5108fd4 خبر خاکستری



محسن صادقی شهروند بندرعباسی به هرمز گفت: جنگ را به خوبی به یاد دارم که با دست خالی در مقابل تجاوزات خارجی ایستادیم.

به گفته صادقی، آن روزها ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم و مجبور بودیم برای تهیه تجهیزات نظامی به کشورهای مختلف دنیا سفر کنیم و امروز نتیجه مقاومت مردم فهیم ایران اسلامی پیشرفت در صنعت دفاعی است. .

این شهروند بندرعباسی ادامه داد: وجود امنیت بهتر از کسانی است که در بحران های امنیتی کشورشان وضعیت واقعی را لمس کرده اند و جنگ 8 ساله با عراق نمونه ای از آن است.

رزمنده بندرعباسی با اشاره به اینکه امنیت در بسیاری از بخش ها ریشه دارد، خاطرنشان کرد: نمی توانیم امنیت نظامی را در سایه امنیت به عنوان اقتصادی و … کاهش دهیم و اگر امنیت نظامی خوبی وجود داشته باشد کشوری می تواند اقتدار خود را حفظ کند.

من انهدام پهپاد آمریکایی را تحسین کردم


6a7e3be2 5374 4369 8db5 90881c9eb3a2 خبر خاکستری



امین محسنی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی نیز در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: روزی که خبر انهدام پهپاد پیشرفته آمریکایی را شنیدم بسیار خوشحال شدم و شور و شوق عاطفی من را بسیار خوشحال کرد.

خانم بندرعباسی گفت شاید تا به امروز به چنین قدرت نظامی بزرگی از کشور پی نبرده بودم اما انهدام ابر پهپاد جهانی قدرت و توان دفاعی کشور را به من مطمئن کرد.

محسنی با ارزیابی نیروی نظامی کشور گفت: باید قدر سایه امنیتی را که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر سر مردم کشورش کشیده است بدانیم و همه مردم کشور باید برای پیشرفت در همه ابعاد جامعه تلاش کنند.

ما از تلاش های شجاعانه قدردانی می کنیم


7edbc50f 7370 4abe a49e 852775939e68 خبر خاکستری



مرتضی درویشی دانشجوی بندرعباس نیز گفت: فکر می کنم قدردان اقدامات شجاعانه نیروی هوافضای سپاه در جنوب کشور هستیم.

درویش گفت: ما به خوبی از وضعیت امنیتی کشورهای همسایه در سال های اخیر آگاه هستیم و این آگاهی می تواند ما را به سطحی از شناخت توانایی های آنها برساند.

به گفته این دانشجوی بندرعباسی امروز هیچ ابرقدرتی نمی تواند برای مردم این کشور خط و نشان بکشد و جوانان این سرزمین هر لحظه آماده پاسخگویی به حماقت دشمنان هستند.

درویشی در پایان با تاکید بر اینکه خود را موظف به تحصیل دانش می دانستم، گفت: با علم و آموزش و به کارگیری دانش خود می توانیم در ابعاد مختلف جامعه نقش آفرینی کنیم تا پیشرفت ما خاری در چشم باشد. دشمنان آن مرز.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید