ادعای مطرح پرسپولیس: آیا می توانم استقلالی شوم؟

ادعای مطرح پرسپولیس: آیا می توانم استقلالی شوم؟

وحید کالیچ درباره عملکرد پرسپولیس زیر نظر یحیی گل محمدی گفت: عملکرد پرسپولیس عالی بود، بازیکنان درجه یک و خوبی در زمین داشتیم و حتی روی نیمکت هم این تیم با هر مربی دیگری پیروز می شد. 90 درصد قهرمانی بر دوش بازیکنان بود.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص تقابل پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی گفت: دربی بازی لحظه هاست و هر تیمی که از موقعیت های خود بهتر استفاده کند در این بازی پیروز می شود، یک اشتباه باعث برد یا باخت تیم می شود. دربی بهترین فرصت برای قهرمانی پرسپولیس است. انگیزه استقلالی ها بیشتر از پرسپولیس است، آنها مصمم هستند در این دیدار نتیجه بگیرند.

کالیچ در پاسخ به درخواست باشگاه استقلال برای حضور یک داور خارجی در دربی تصریح کرد: داوران ایرانی اختیار قضاوت چنین مسابقاتی را ندارند. داوران ما امسال با وجود آقای افشاریان عملکردی در سطح لیگ برتر نداشتند. در هر بازی امسال افرادی بودند که به تصمیم داور اعتراض داشتند. داوری در ایران بد پیش می رود و حتی می توان گفت سطح داوری ما از بنگلادش هم پایین تر است. در مورد حضور آقای فغانی در این جلسه باید بگویم ایشان هیچ تفاوتی با داوران داخلی ما ندارند.

وی افزود: قاضی باید بی طرف باشد، متاسفانه در حال حاضر نداریم. من فکر نمی کنم داوری که نتیجه بازی را با توپ و توپ دروازه بان تغییر می دهد، داور سالمی باشد. در فوتبال هرکس قدرت و پول بیشتری داشته باشد برنده است. مربی بومی ما که در آستانه سقوط قرار دارد می آید تا از مربی خارجی که در جام باشگاه های اروپا بازی کرده است تعریف کند.

کالیچ در نشست خبری درباره انتقاد گل محمدی از ساپینتو گفت: نام نمی برم، اما شخصی که چنین ادعایی می کند خود فرشته نیست. او کارهای زیادی انجام داده است. اگر یک امتیاز عوض می شد، او پدر فوتبال می شد.» کار ما تمام شده و فعلاً فوتبال متعلق به آنهاست.

وی در خصوص اظهارنظرها و انتقادات مربوط به حضورش در تمرین استقلال توضیح داد: به تمرین پرسپولیس رفتم، بازیکنان رفتار درستی با من نداشتند، هیچ کدام جلو نیامدند تا با من دست بدهند و به من تبریک بگویند! مربیان هم مثل ما بودند که باید هدایت شوند. من هیچ جا به آنها اشاره نکردم. هواداری که نمی داند؛ او فکر می کند من مستقل شده ام. 12 سال است که در دروازه پرسپولیس ایستاده ام، از 9 سالگی پرسپولیسی هستم و زندگی ام با این تیم گره خورده است. آیا می توانم مستقل باشم؟ همه چیز از زمانی شروع شد که در تمرین پرسپولیس مورد سوء استفاده قرار گرفتم. مربی و سرپرست این تیم باید به درستی ما را به بازیکنان معرفی می کردند. به این بازیکن گفته اند که اگر ببینیم با وحید کالیچ عکس می گیرید از تمرین اخراج می شوید.

وی ادامه داد: آقای گل محمدی دروازه بان های باسابقه پرسپولیس کمتر از مربی برزیلی شما هستند؟ اصلاً کجا بازی کردند این آقا ما را تهدید کرد و به دروازه بان های تیم گفت اگر بخواهید از آنها مراقبت می کنم! از وقتی این آقا به بیرانوند آمده با پرسپولیس چه کرده است؟ بیرانوند دروازه بان تیم ملی است، باید خوب باشد و کار بزرگی انجام نداده است. می توانم بگویم عابدزاده را به فوتبال آوردم. آیا امکان دارد؟ او در فوتبال ما بود، فقط دو سال با من کار کرد.

کلیچ همچنین گفت: وقتی به تمرین استقلال رفتم خدا شاهد است به محض باز شدن درب اردوگاه حجازی آقای ساپینتو و بیژن طاهری به سمت من دویدند. ما به تمرین رفتیم و همه بازیکنان و مربیان به جز آقای گلم پور آمدند. گلمپور هم فکر می کرد من آمده ام جای او را بگیرم، حتی خودش هم اجازه نداد نگهبان ها بیایند. اما او سرمربی استقلال است و ربطی به من ندارد.

وی افزود: من پرسپولیسی هستم و وقتی به تمرین تیمم می روم انتظار احترام دارم چون برای این تیم زحمت زیادی کشیده ام. هواداران از این اتفاقات خبر ندارند و من را نفرین می کنند، همه اینها صدقه آقای گل محمدی و پیروانش است. آنها باید برای بازیکنان تیم توجیه کنند که به پیشکسوتان احترام می گذارند. به آقای عبدی و آقای پاکدل گفتم برای عکس گرفتن با من بیایند و گفتند خدایا این کار را از ما نخواه. آقا یحیی ما را بیرون می کند! دل را می شکند. وقتی با من اینطور رفتار می کنند اینطور حرف می زنم و دلم می شکند. آقای محمدخانی هم ناخودآگاه گفت قالیچ با رفتن به تمرین استقلال آبروی ما را برد. با او تماس گرفتم و توضیح دادم و ابهام برطرف شد.

در نهایت کالیچ گفت: چهارشنبه به ورزشگاه می روم اما بین هواداران دو تیم نمی نشینم، به VIP می روم و خودم بلیت می خرم. سپس آنها انتظار آن را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید