ادعای گوگوش از نقش مسعود کیمیایی و جمهوری اسلامی در شکستن سکوت 21 ساله

ادعای گوگوش از نقش مسعود کیمیایی و جمهوری اسلامی در شکستن سکوت 21 ساله

روز جدید : تلویزیون من و تو روز جمعه مصاحبه ای با گوگوش خواننده ایرانی پخش کرد که بخشی از آن اتهاماتی به تصمیمات برخی مقامات جمهوری اسلامی و مسعود کیمی بود. هیچ کس به این ادعاها پاسخ نداد و واکنش مسعود کیمیه و پسرش به این اظهارات بیشتر شخصی بود.

فائقه آتشین معروف به گوگوش در گفتگو با هما سرشار از شبکه منوتو به ماجرای بازگشتش به ایران و شکستن 21 سال سکوت در کارنامه خوانندگی خود اشاره کرد. وی در این گفت و گو از پشت صحنه تصمیم خود در سال 79 افشاگری کرد و در این بین نام برخی افراد را نیز ذکر کرد.

گوگوش در این گفتگو داستانی از سال 1359 می گوید که تصمیم به بازگشت به ایران گرفته است. گوگوش در این داستان به تفصیل می گوید که چگونه در فرودگاه با او برخورد کردند، چگونه او را دستگیر کردند و بازجویی کردند. وی اتهامات مربوط به بازجویی از آیت الله طالقانی در دوران پیش از انقلاب را رد کرد و گفت زمانی که ایشان قصد بازگشت به ایران را داشتند، قصد دستگیری و حتی کشته شدن داشتند.

گوگوش می گوید که مسعود فردمنش، خواننده ایرانی مقیم لس آنجلس در آن زمان، یکی از کارمندان فرودگاه مهرآباد بود و هنگام ورود گوگوش به ایران از بازداشت او جلوگیری کرد. اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخنان او درباره نحوه ازدواج او با مسعود کیمی در ایران و اتفاقات پس از آن است. سرشار گوگوش در گفت و گو با هما گفت: پس از 21 سال سکوت یکی از تهیه کنندگان فیلم از او خواست فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیه را در ایران بازی کند.

او می گوید با این فیلم قرارداد بسته و پیشنهاد کنسرت خارج از کشور را پس از 20 سال سکوت پذیرفته است. به گفته گوگوش، او در یک سال کنسرت در سراسر جهان 2 میلیون دلار دریافت کرده است. او به خاطر «مسعود کیمیایی» به برگزارکنندگان این کنسرت ها اعتماد کرد.

هما سرشار در این گفتگو مدعی شده است که به گفته برخی، بازگشت گوگوش به ایران و برگزاری این کنسرت ها با برخی مسئولان در ایران برنامه ریزی شده بود. گوگوش در پاسخ به این اظهار نظر گفت که از ماجرای پشت صحنه اطلاعی ندارد، اما به احتمال زیاد مسعود کیمیه از پشت صحنه خبر داشته است.

گوگوش می گوید که پس از برگزاری چندین کنسرت و پرداخت نکردن بدهی هایش به او اطلاع دادند که دیگر به ایران بازنمی گردد و در آن زمان مسعود کیمیایی و پسرش پولاد همسر اول کیمیایی بدون گوگوش از تورنتو کانادا به ایران بازمی گردند.

گوگوش همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود نحوه آشنایی خود با مسعود کیمیه و رد اتهامات مربوط به رابطه با کیمیه در دوران ازدواج خود با گیتی پاشایی، مادر پولاد کیمیه را شرح داد. او می گوید روزی که گیتی پاشایی بر اثر سرطان درگذشت، با مسعود کیمیا در تماس بوده است.

مجموعه نظرات درباره مسعود کیمیایی واکنش او و پسرش را در پی داشت. پولاد کیمیایی با انتشار عکسی از گوگوش به همراه خود و مادرش در صفحه اینستاگرامش تهدید کرد که ناگفته ها را خواهد گفت. کیمیایی فرزند مسعود گفت: مثالی وجود دارد که می گوید عامل جنایت در حال بازگشت به صحنه جنایت است. فردا سالگرد فوت مادرم است و من از سرخک او پیام خواهم فرستاد. او به این وعده عمل کرد و در بهشت ​​زهرا کلیپی ضبط کرد و در اینستاگرامش منتشر کرد. پولاد در این ویدئو گوگوش را متهم به دروغگویی می‌کند و می‌گوید: «27 سال است که می‌توانم خیلی چیزها (حقایق) را کشف کنم، اما نشد… ما در سنی هستیم که همه چیز باید روشن شود. … گاهی لازم است “فدای کسانی که سالها با آنها زندگی کرده ایم” باشد.

کیمیایی می گوید: «من اینجا در طبیعت بدون نور و تلویزیون کافی برای روشن شدن حقایق عکاسی می کنم. اگر شما جای مادر من بودید، خانم گوگوش اول به شما می گفت با پسرش چه کردید.

او به اتهامات پدرش اشاره می کند و می گوید اگر پدرم هم مقصر است باید پاسخگو باشد. من قربانی هستم و اقدامات پدر و مادرم دست من نبود.

در نهایت پولاد کیمیایی به هما سرشار مجری گفتگوی گوگوش یک ماه فرصت داد تا در جایی بی طرف پاسخ دهد و بدون سانسور توضیح دهد که آیا خانواده اش از گوگوش پول دزدیده اند یا نه.

او می گوید تا یک ماه دیگر سخنرانی خود را در رسانه دیگری منتشر خواهد کرد. مسعود کیمیایی نیز به صورت غیررسمی و غیرمستقیم به اظهارات گوگوش واکنش نشان داد.

حسین لامعی، فعال هنری در استوری اینستاگرام خود به نقل از مسعود کیمی در واکنش به سخنان گوگوش با مسعود خان کیمی صحبت کرد. خسته تر از همیشه او مصاحبه دیشب گوگوش را هم دیده بود که ناراحتی او را بیشتر کرد. حرف هایی زد که نمی شد گفت. فقط تاش گفت: “عزیزم، من بی ادبی را نمی دانم. من نمی دانم چگونه مردم را حل و فصل کنم. نمیدانم جواب این همه نادانی را چگونه بدهم. وگرنه امروز اینجا نبودم

خانواده شیمیایی به ادعای گوگوش پاسخ درستی ندادند. گوگوش در پایان گفتگو تمام تلاش خود را به کار گرفت تا اظهارات خود را غیرسیاسی کند. او می‌گوید که چیزی از سیاست نمی‌فهمد و به همین دلیل تلاش می‌کند که موضع سیاسی نداشته باشد، اگرچه رابطه نزدیک او با خاندان پهلوی تا حد زیادی این ادعا را رد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید