«ادواردو آنیلی» روی صحنه می آید / پرتره با تخیل


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877094

نشست خبری نمایش «ادواردو» یکشنبه 30 خرداد در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری نمایش «ادواردو» ساخته راشل سرهنگی به کارگردانی ابوالفضل اشراب صبح یکشنبه 29 خرداد در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

اشراب درباره روند تولید نمایش «ادواردو» توضیح داد: حدود یک سال و نیم از ساخت طرح اولیه می گذرد و در مرحله مطالعه متن بازنویسی شده و مورد تایید برخی اساتید قرار گرفته است. از اوایل بهمن ماه تمرین را شروع کردیم و اجرای عمومی کار را آغاز خواهیم کرد. طرح اصلی را به یک سرهنگ دادم و ابتدا با شخصیت ادواردو آشنایی چندانی نداشتیم، اما در طی چند ماه ما و بازیگران با این شخصیت آشنا شدیم.

سرهنگ راشل سپس درباره نگارش این نمایش گفت: روزی که موضوع ادواردو مطرح شد، افکار و اندیشه های ادواردو مورد توجه قرار گرفت. جامعه ما نیاز به تفکر و تفکر دارد و من می خواستم این تفکر و تفکر را با مخاطبانم در میان بگذارم.

وی افزود: یک سال و نیم پیش با موضوع آشنا شدیم، چند مقاله خواندیم و مستندهایی که در این زمینه ساخته شد را دیدیم البته متن صددرصد مستند نیست و تخیل کارگردان اضافه شده است. برای دراماتیک کردن کار. .

اشراب با یادآوری اینکه در ایران تولیدات هنری برای ادواردو کم است، یادآور شد: اگر فیلمی درباره آن ساخته شود اتفاق مبارکی است زیرا در ایران طرفداران زیادی دارد. من ادواردو را در جستجوی سایبری خود ملاقات کردم. بسیاری از مردم برگشتند، اما شرایط ادواردو متفاوت بود و خانواده و شرایط او متفاوت بود.

کارگردان نمایش «ادواردو» درباره اینکه آیا محمدحسن گدری ابیانه درباره ادواردو و این نمایش گفتگویی داشته است یا خیر، گفت: با آقای گدیری ابیانه در فضای مجازی گفتگوی کوتاهی داشتیم. متن را برایشان فرستادم اما ظاهرا فرصت خواندن آن را نداشتند. البته چندین منبع را بررسی کردیم.

سرهنگ در این قسمت از نشست تاکید کرد: در این نمایش تمرکز ما بیشتر روی افکار و تفکر ادواردو بود.

سپس امیرحسین انصافی یکی از بازیگران نمایش و نقش ادواردو درباره این اثر و نقشی که بازی می کند توضیح داد: من در این نمایش نقش ادواردو را بازی می کنم. من قبلا ادواردو را نمی شناختم. من با چندین منبع آشنا بودم. مهم ترین ویژگی متن آزادی و آزاد اندیشی ادواردو است. پرتره ای از ادواردو روی صحنه دیده می شود و بخشی از یک اثر خارق العاده است. البته در بازی و پرداختن به شخصیت ادواردو سعی کردیم نگاه و تفکر او را نشان دهیم.

رضا معراجی دیگر بازیگر نمایش «ادواردو» افزود: کلی به خاطر این کار سنگسار شد. ارشاد متن این اثر را نپذیرفت و وقتی آن را بررسی کردند گفتند من چیزی از متن متوجه نشدم. این موضوع همه جا مطرح شد اما در کشور ما شخصیت ادواردو کمتر مطرح می شود.

اشراب در پاسخ به این سوال که آیا نمایش «ادواردو» به سفارش و حمایت نهاد یا ارگان خاصی بوده است، تاکید کرد: نمایشنامه را برای جشنواره مقاومت نوشتیم که در ابتدا پذیرفته نشد و متن را بازنویسی کردیم. سپس دوستان هنر اعلام کردند که برای اجرای این نمایش از ما حمایت می کنند.

در این نشست تعدادی دیگر از بازیگران نمایش «ادواردو» نیز به تشریح نقش خود و بازی پرداختند.

پوستر نمایش «ادواردو» در پایان رونمایی شد.

نمایش «ادواردو» از 5 تیرماه ساعت 18:30 در تماشاخانه ژوزه هنری مهر روی صحنه می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید