طراحی چهره شهدا درمان کننده درد / ایجاد بیش از 30 پرتره از چهره سردار دلا

ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794233

این هنرمند محبوب کشور با بیان اینکه موقعیت دشمن و مظلومیت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و حادثه شهادت ایشان مرا بسیار آزار داد، گفت: طراحی چهره شهدا به ویژه حاج قاسم شفابخش است. درد من است و به من انرژی خاصی می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین نثاران هنرمند پیشکسوت و برجسته کشور در گفت و گو با خبرنگار مرآت در خصوص کار خود در زمینه طراحی چهره و منظر گفت: پس از شهادت چند تن از دوستان و همکارانم در سال 58، نقاشی را به صورت تجربی و به دلیل وجودم آغاز کردم. علاقه زیاد به کار. «هنر من به سرعت در این حرفه پیشرفت کردم.

نظارت با بیان اینکه پس از مدتی در دانشگاه به تحصیل آکادمیک در رشته هنر پرداختم، افزود: در سال 1357 به دانشکده هنر تهران رفتم و در این رشته تحصیل کردم و سپس در سال 1374 در همین رشته فارغ التحصیل شدم. در دانشگاه آزاد تهران دریافت کردم.

این هنرمند سمنانی با اشاره به اینکه اوقات فراغت خود را صرف طراحی چهره های ملی همچون حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری کرده ام، تصریح کرد: نقاشی های دیواری، نقاشی های طبیعت و پرتره افراد مهم از بهترین و لذت بخش ترین آثار است. اعمال من هستند

وی با بیان اینکه آثار فاخری را در مراسم های مختلف زنده در سراسر کشور ارائه کرده ام، تصریح کرد: کار طراحی زمان زیادی می برد، اما با کمک شهدا در مراسم یادواره شهدا و سایر برنامه ها در اسرع وقت مشغول طراحی پرتره هستم. از شهدا در اندازه بزرگ شدم و بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز بود.

«در بسیاری از برنامه‌های ملی کشور شرکت کرده‌ام و مهم‌ترین برنامه‌هایی که در آن چهره‌های شهدا را طراحی کردم جشنواره شاخص کشوری شهدا در هرمشهر و جشنواره شهدا در پارک هویسه تهران است.

این هنرمند محبوب کشور با بیان اینکه پست دشمن و مظلومیت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و حادثه شهادت ایشان قلبم را به درد آورد، گفت: پرتره های مختلفی از این شهید کشیدم.

وی با اشاره به اینکه وقتی تصویر حاج قاسم و شهدا را نقاشی می کنم حس زیبایی به من دست می دهد، خاطرنشان کرد: حسی که وقتی چهره زیبای این عزیزان را نقاشی می کنم تمام درد و بیماری ام را از بین می برد، گاهی اوقات می شود. درد کاری از دستم بر نمی آید، اما وقتی پای بوم طرح برای این عزیزان می نشینم، دردم فراموش می شود و با عشق شروع به طراحی می کنم.

نظارت با بیان اینکه در مدت کوتاهی عکس های زیادی از سردار سلیمانی طراحی کرده است، گفت: با وفاداری این سردار بزرگ آنها را طراحی و به همرزمان و دوستانم تقدیم کردم.

این هنرمند سمنانی با اشاره به سبک طراحی خاص این تابلوها گفت: تمامی این تابلوها در ابعاد 70*100 و به سبک رئالیسم و ​​پاستل طراحی شده اند. من با هنرم نمایشگاه گذاشته ام.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید