ادواردو؛ از کارخانه های خودروسازی مازراتی و فراری گرفته تا شرکت در نماز جمعه تهران


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909265

در آستانه سالگرد شهادت ادوارد آنیلی، داستان یکی از ثروتمندترین پسران جهان را در صاحب نیوز می خوانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ همه ما دوست داریم در خانواده ای زندگی کنیم که در آن کمبود پول وجود نداشته باشد، حتی بارها در موقعیتی قرار گرفته ایم که خیال پردازی کرده ایم که چقدر خوب می شد اگر من جای فلان ثروتمند بودم… باور نکردنی است که کسی دوست داشته باشد در بحبوحه سرمایه داری همه را کنار بگذارد و به سوی خدا برود.

ادواردو آنیلی نمی خواست مازراتی و فراری را رانندگی کند زیرا همه مازراتی ها و فراری ها مال او بودند و خودشان ساخته بودند، آنها کارخانه خودشان را داشتند، ادواردو تنها پسر و وارث جیانی آنیلی بود که صاحب شرکت سرمایه گذاری Exor بود. کارخانه های خودروسازی فیات، فراری، مازراتی، آلفارومئو، لانچیا و ایوکو و مالک شرکت های بزرگ و معروف در صنعت ساخت و ساز و راه سازی، ساخت هلیکوپتر و طراحی مد و لباس بود و البته چندین کارخانه بزرگ تولید قطعات صنعتی، چندین کارخانه را نیز در اختیار داشت. بانک های خصوصی، چندین شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی و غیره.

به طور خلاصه، وضعیت به گونه ای بود که ادواردو، به عنوان وارث این امپراتوری مالی، یک میلیاردر نبود، بلکه یک مولتی میلیاردر بود. درآمد سالانه خانواده آنیلی که از آن به عنوان خانواده سلطنتی ایتالیا یاد می شود، در سال 2000 بین 60 تا 80 میلیارد دلار برآورد شده است.

ادواردو از جوانی به دنبال ادبیات، دین، عرفان و حقیقت بود و معلوم است که خیلی زود مسلمان شد. آن را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و خواندن اشعار او به زبان انگلیسی، احساس کردم این کلمات کلماتی نورانی هستند و انسان ها نمی توانند آن را بیان کنند، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم، آن را به امانت گرفتم، بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می فهمم. و قبول دارم که به زودی شیعه شد و نامش مهدی بود.


5d224b0a 31e7 4ea4 9f30 ddf4e3615195 خبر خاکستری


ادواردو در ایران چه می کرد؟

ادواردو چندین بار به ایران آمد و جاهایی رفت، با امام خمینی (ره) ملاقات کرد و پیشانی او توسط امام (ره) بوسید و همچنین با آیت الله خامنه ای دیدار کرد و امام رضا (ع) را زیارت کرد و در نماز جمعه شرکت کرد. ادواردو کُرد، انقلاب ایران را ستوده و سرشار از شور و هیجان بود و پس از دیدار با امام (ره) نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم، شهروندی از ایتالیا به دیدار امام خمینی (ره) آمد. وی امروز به جمهوری اسلامی ادای احترام کرد. و شیعیان آمدند، از رهبر انقلاب تشکر کردند که انقلاب در این عصر در پیشبرد امر به نام خدا در زمین انجام داده است.


7f32300a bbcc 4fe7 a728 d6ca32380ac1 خبر خاکستری


ادواردو در نماز جمعه تهران در سال 1360

معلوم است که ادواردو هر جا که می شد ظالم بود و با صهیونیست ها سازش نمی کرد و از حقوق فلسطینیان دفاع می کرد و از اسلام و تشیع دفاع می کرد. خودکشی و سقوط از ارتفاع 80 متری بود، خیلی ها باور نکردند، مخصوصا خواهرزاده ادواردو که وارث و مدیر اموال و ثروت خانواده آنیلی شد.جان الکان یهودی بود و از قضا در آن زمان پدر و پدربزرگش بودند. صهیونیست های فعال و معروف.

پس از مرگ ادواردو، روزنامه ها و رسانه ها به بررسی موارد مشکوک مرگ ادواردو پرداختند و در نهایت مشخص نشد محافظان ادواردو کجا بودند و چرا هیچکس او را در راه خانه به سمت پلی که در آن سقوط کرد ندید و چرا کسی او را ندید. قبل یا در حین سقوط او سقوط را ندید و چرا بدنش را با دقت تکه تکه نکردند و سریع دفن کردند.

این بود که مسلمانان و شیعیان و بسیاری از مردمی که چشمانشان باز بود و هنوز هم باز است، می‌دانستند که توطئه صهیونیست‌ها در کار بود و ادواردو به خاطر دین و عقایدش کشته شد.


تنها هدف و افسانه در این نقطه

در آخر چند کلمه از ادواردو را بخوانیم تا بفهمیم قبل از شهادت چه افکاری در سر داشت و چه حال و هوایی داشت: «زمانی که ما در آن زندگی می کنیم عصر زوال ارزش هاست، تنها هدف و اسطوره جمع آوری پول است. ، پرستش زیاد پول این بدتر از مواد مخدر است، همه ما در بین جوانان نگران مواد مخدر هستیم اما متوجه نمی شویم که بر اساس اندازه حساب بانکی یک فرد وارد دنیایی می شویم، اما همه اینها تمام می شود و من به یک شبه رنسانس اعتقاد دارم. در آینده، ما وارد عصری می شویم که دیگر مبتنی بر عقل گرایی و تجربه گرایی دکارت نیست.

و از او نقل شده است که می گوید: «من دنیا را متفاوت می بینم. دنیای من عالم پاک است، مثل الماس است که مادی پاک است، من شیعه هستم. شیعه منحصر به فرد است، چیزی دارد که سایر مذاهب ندارند و آن وابستگی به ولایت اهل بیت علیهم السلام است، اهل بیت که هر کدام منحصر به فرد هستند و مشابه ندارند، ما فقط یک امام داریم. علی (ع) امام حسین (ع) بی نظیر است. هیچکس در تاریخ کاری را انجام نداده است که امام حسین (ع) داشته است، همه این اهل بیت (ع) منحصر به فرد هستند و این ویژگی شیعه است. اگر بتوانیم در مسائل فرهنگی این را به جوامع غیرمسلمان منتقل کنیم، آنها این الماس را می پذیرند، چون شیعه الماس است، شیعه مانند دنیایی است که جدا و زنده در این دنیا وجود دارد، اذان شیعه. بی نظیر است، نمازش بی نظیر است و از همه مهمتر اهل بیت (ع) و پیشوایان اصیل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید