ارائه خودرو به مدیران ایران خودرو باید فورا لغو شود

ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921810

در پاسخ به هزینه های میلیاردی ایران خودرو برای مدیرانش؛

گروه صنعتی ایران خودرو چندی پیش حواله محصولات هایما 8 اس را به قیمت کارخانه به برخی از مدیران خود ارائه کرد که سخنگوی وزارت ایمنی در واکنش به این اقدام ایران خودرو به صراحت از توزیع خودرو در کارخانه خبر داد. قیمت به مدیران ایران خودرو. این اشتباه است و باید فوراً معکوس شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تصاویر و اطلاعاتی منتشر شد که در آن توزیع و عرضه محصولات هایما 8S به قیمت کارخانه (یک میلیارد و 50 میلیون تومان) به تعدادی از مدیران گروه صنعتی ایران خودرو رسید و این گروه صنعتی از مدیران آن بهره مند شد.

این موضوع در حالی مطرح شد که بازار با التهاب مواجه است و با وجود کاهش قیمت در هفته گذشته، همچنان قیمت ها با قیمت مصوب درب کارخانه و حتی قیمت واقعی با توجه به ارزش کیفی محصولات فاصله زیادی دارد. بر این اساس به نظر می رسد در شرایط فعلی جایز نیست خودروسازان محصولات خود را با قیمتی کمتر از بورس کالا در اختیار مدیران خودرو قرار دهند.

در پی این موضوع، وزارت حریم خصوصی پاسخ داد.

در همین رابطه امید کلیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز (سه شنبه) با توجه به اخبار و بررسی های اولیه مشخص شد که شرکت ایران خودرو تعدادی خودرو هایما S8 را در اختیار مدیران خود قرار داده است. به قیمت کارخانه این اقدام نه تنها در شرایط فعلی بازار خودرو غیرقابل قبول است، بلکه با سیاست ضد رانتی دولت و وزارت حراست نیز مغایرت دارد.

وی ادامه داد: از این رو از شرکت ایران خودرو درخواست شد ضمن لغو توزیع این خودروها، به تبعات چنین تصمیماتی نیز توجه بیشتری داشته باشد.

مشاور وزیر حریم خصوصی با تاکید بر اینکه وزارت حریم خصوصی به محض دریافت این خبر، بررسی صحت موضوع را آغاز کرد، گفت: پس از بررسی های اولیه و اثبات موضوع، اقدامات لازم برای تحقق این موضوع انجام شد. منافع مردم و حذف رانت تعهدی.

کلیباف تصریح کرد: وزارت حریم هیچ نوع رانتی در هیچ منطقه ای نشان نمی دهد و به محض اطلاع اقدام لازم را انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید