ارائه دولت صدای آیت الله نوری همدانی را بلند کرد: نه چیزی ارزان شد و نه مشکلات مردم کم شد/ پول ملی هم بی ارزش شد.

ارائه دولت صدای آیت الله نوری همدانی را بلند کرد: نه چیزی ارزان شد و نه مشکلات مردم کم شد/ پول ملی هم بی ارزش شد.

روز جدید : مردم از ما گلایه می کنند چون مشکلات را به گوش مسئولان نمی رسانیم اما مردم بدانند که ما از مشکلات آنها اطلاع داریم و آنها را بیان می کنیم اما متاسفانه منعکس نمی شود.

آیت الله نوری همدانی گفت: متأسفانه مردم دیگر قدرت خرید قبلی را ندارند. بیکاری، پایین بودن ارزش پول ملی، مواردی است که مردم را آزار می دهد و متولیان امر باید تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات و رفع این معایب انجام دهند.

آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس مجلس کلیباف ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به اصول چهارگانه امیرالمومنین (علیه السلام) در حکومت داری اظهار داشت: : حضرت علی (علیه السلام) به مالک اشتر وظایفی را که در اداره مملکت اسلامی به عهده داشتند، این گونه توصیف کردند: «جمع آوری مالیات و جهاد با دشمنان و اصلاح مردم و آبادانی زمین». این یعنی اخذ مالیات و نظارت دقیق و صحیح بر بیت المال و استفاده صحیح از آن در امور، مبارزه با دشمنان، اصلاح امور مردم و ایجاد زمینه برای تحصیل، رشد و تعالی مردم و جمعیت و توسعه کشور. . این موضوعات باید همیشه در رأس برنامه های مسئولان قرار گیرد و نباید از آنها غافل شد.

وی در ادامه افزود: «جمهوری اسلامی» یعنی همین مردم، همان گونه که امام فرمودند: اصل بر همین مردم است و عنایت و توجه شما به آن دسته از مردمی باشد که همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند. نظام ما باید الگوی خوبی در دنیا در برخورد با مردم باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم دیگر مانند گذشته قدرت خرید ندارند. بیکاری، پایین بودن ارزش پول ملی، اینها مواردی است که مردم را آزار می دهد و متولیان امر باید تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات و رفع این معایب انجام دهند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: متاسفانه ارزش پول ملی ما کاهش یافته و قدرت خرید مردم نیز پایین است. مردم از ما انتظار دارند مشکلات و نارسایی ها را به مسئولین گزارش کنیم.» مردم، هیچ تبعیضی وجود نداشته باشد، اختلافات از بین برود و شاهد رونق و گشایش اقتصادی و ارزانی باشیم، پای سفره های مردم باشید. متاسفانه هیچ چیزی از هزینه ها و مشکلات مردم کم نکرده است. در این چند سال چیزی ارزان نشد، مشکلات اقتصادی را باید با تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق حل کرد.

وی با اشاره به نقشه ها و دسیسه های دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی افزود: باید آنقدر قوی باشیم که دشمنان جرات نکنند برای شکست ما برنامه ریزی و فکر کنند. حفظ نظام و یادگارهای امام و حمایت رهبری امری ضروری است که امام و رهبری در دیدارهای خود بارها بر حل مشکلات اقتصادی مردم و حفظ ارزش های انقلاب و اسلام تاکید کرده اند. باید در اولویت مسئولان باشد، حفظ این انقلاب و نظام با حفظ ارزش ها و رفع مشکلات مردم امکان پذیر است.

این ارگان تعهد در کنار تخصص را برای انتصاب مسئولان در کشور ضروری می داند و خاطرنشان کرد: مردم از ما گلایه دارند چرا که مشکلات را به مسئولان منتقل نمی کنیم، اما مردم باید بدانند که از مشکلات آنها آگاه هستیم. و آنها را بیان می کنیم.ولی متاسفانه منعکس نمی شود.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که در دوران جنگ با حمایت این مردم در مقابل همه دشمنان ایستادیم، بنابراین مراقبت و توجه به این افراد باید اوج همه کارها باشد. راضی باشد

دیدگاهتان را بنویسید