ارائه فرصت مشاغل خانگی به 30 پروژه در استان تهران


ساعت: 14:40
تاریخ ارسال: 10/01/1401
کد خبر: 1919332

مدیر کارآفرینی اداره کل تعاون استان تهران اعلام کرد؛

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: با توجه به محدودیت اعتباری تسهیلات مشاغل خانگی در استان تهران در سال 1401 و ظرفیت گسترده مشاغل خانگی در استان، مجوز اخذ مزیت 30 طرح حمایتی مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر 281 میلیارد ریال از محل اعتبارات جزء 2 بند ب تبصره 16 قانون بودجه کشور جهت پرداخت تسهیلات صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشاغل خانگی به مشاغلی گفته می شود که با سرمایه اندک راه اندازی می شوند و افراد جویای کار می توانند با کمترین هزینه در محل سکونت خود و در کنار اعضای خانواده خود به مشاغل خانگی بپردازند. مشاغل خانگی در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته اند و آمارها نشان می دهد که 23 درصد از کل مشاغل در کشورهای صنعتی مشاغل خانگی است.

در حال حاضر تمرکز بر موضوع اشتغال خانگی یکی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال زایی است و بر اساس گزارش ها در بودجه سال 1401 3000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال خانگی در نظر گرفته شده است. .

در همین رابطه محمد آذرپناه مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از صدور مجوز کمک به 30 طرح مشاغل خانگی خبر داد و گفت: با تامین این اعتبارات زمینه اشتغال 286 نفر فراهم می شود و بنگاه ها و خانوارهایی که عمدتاً در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند با این تسهیلات سطح تولید و حتی صادرات خود را افزایش می دهند.

وی می گوید: با توجه به محدودیت اعتباری تسهیلات مشاغل خانگی استان تهران در سال 1401 و ظرفیت گسترده مشاغل خانگی در استان، مجوز بهره مندی از 30 طرح حمایتی مشاغل خانگی با اعتباری بالغ بر 281 میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش بودجه پارت. 2 بند ب تبصره 16 قانون بودجه کل کشور برای پرداخت تسهیلات.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین از تصویب دو طرح به ارزش 155 میلیارد ریال و اشتغال 64 نفر خبر داد که به صندوق کارآفرینی امید و پست بانک ارائه می شود. پرداخت تسهیلات پایدار اشتغال روستایی و عشایری.

پیش از این معاون وزیر کار از افزایش سقف بنگاه های مستقل به 150 میلیون تومان و مشاغل حمایتی به 4 میلیارد تومان خبر داده بود.

بر اساس آمار در شش ماهه نخست سال جاری 4000 فقره مجوز در حوزه مشاغل خانگی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران صادر شده که نسبت به مدت مشابه قبل 1220 درصد افزایش داشته است. سال

به گزارش ایسنا، مشاغل خانگی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد مشاغلی است که در عین ثبات، درآمد قابل توجهی را برای صاحبان خود ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید