ارائه گواهی سپرده با نرخ سود 23 درصد در 8 بانک دیگر


ساعت: 16:02
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920492

با اضافه شدن 8 بانک دیگر به مجموع بانک های ارائه دهنده گواهی سپرده مدت دار با نرخ سود 23 درصد، تعداد بانک های حاضر به انتشار این اوراق به 25 بانک رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام بانک مرکزی، با صدور گواهی سپرده مدت دار ملت / تجارت / سپه / کشاورزی / کارآفرین / صادرات ایران / دی و پست بانک، در مجموع 17 بانکی که قبلا اختیار صدور این گواهی را داشتند، تعداد بانک ها صادرکننده این گواهی به 25 بانک رسید.



لازم به ذکر است که از مجموع بانک های کشور تاکنون سه بانک درخواست مجوز به بانک مرکزی ارسال نکرده اند که پیش از این بانک های ملی ایران، مسکن، رفاه کارگران، تعاونی تکه ها، خاورمیانه، پاسارگاد، پارسیان، سینا، سامان، اختز نوین، شهر، ایرانلند، سرمایه، گردشگری، ایران و ونزوئلا و همچنین موسسات اعتباری نور و ملا بانک ها و موسسات اعتباری بودند که مجوز انتشار این اوراق را از بانک مرکزی دریافت کردند.



مجوز صدور گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عمومی در جلسه شورای عالی بانک مرکزی در سوم دی ماه سال جاری تصویب و در همان روز به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.



این اوراق با نرخ سود 23 درصد منتشر می شود و فروش آن فقط برای ایرانیان اصیل بالای 18 سال مجاز است و مدت این اوراق حداکثر یک سال می باشد. اما بانک مرکزی مجوز انتشار این اوراق را با سررسید کمتر از یکسال به بانک ها داده است.

دیدگاهتان را بنویسید