ارتقای شاخص های رشد و توسعه کشور در سایه شجره طیبه بسیجی/ مروری بر خدمات بسیج; از دیروز تا امروز


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912826

فرا رسیدن هفته بسیج فرصت مغتنمی است برای بازخوانی خدمات بسیج به عنوان خانواده اصیل بنیانگذار کبیر انقلاب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، نقش بسیج را حتی با سوء نیت هم نمی توان انکار کرد، در واقع برای دیدن خدمات بسیج و برشمردن برکات این نهاد مقدس، نه نیازی به محاسبه و کتاب است و نه وجود دارد. بسیار مهم است که گزارش عملکرد را معرفی کنیم زیرا بسیج مدرسه ای است که بسیجیان با ورود در آن اخلاص را یاد می گیرند و زیر سایه ولایت مداری می توانند مسیر صد ساله را یک شبه طی کنند.

اگر تفکر و فرهنگ بسیجی به جای کشور حاکم شود و مدیران به جای افتخار به پوشیدن کت و شلوارهای خارجی و حتی کراوات جلوی غربی ها، به پوشیدن لباس بسیجی افتخار می کنند، در سایه این لباس ها عمل نکردند. صادقانه مانند بسیجیان، اما حداقل تا حدودی به سبک بسیجیان مدیریت کردند.

امروز کشور گرفتار سوء مدیریت، منفعت شخصی، محاسبه، بی بصیرت، عدم خودباوری، ناامیدی و تسلیم در برابر دشمن است. این زخم هایی است که در تیشه انقلاب ریشه می دواند و برای مقابله با این زخم ها جای باکری و همتی و زین الدینی است. آوین ها، حاج قاسم ها و حججی ها آزادند، اما این جای خالی، مسئولیت دست اندرکاران را افزایش می دهد، به ویژه مسئولین فرهنگی که انتظار می رود با عزم و اراده بیشتری برای احیای فرهنگ و تفکر بسیجی تلاش کنند.


a9f900c9 63d6 4fc3 96ec 7bc066832a6f خبر خاکستری


نجات کشور در گرو مدیریت فرهنگ و تفکر بسیجی است

محمدحسین منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصاد با بیان اینکه بسیج یادگار امام راحل است اظهار داشت: آنچه در عرصه بسیج اهمیت دارد مدیریت فرهنگ و تفکر بسیجی است که منجی است. .

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی، مدیریت فرهنگ و اندیشه بسیجی برای کشور مایه افتخار و سربلندی است.

منتظری گفت: بر اساس سخنان امام خمینی (ره) اگر می خواهیم کشور رشد و توسعه پیدا کند باید فرهنگ بسیجی بر آن حاکم باشد.

وی با برشمردن خدمات بسیج، افزود: بسیج در دوران پاسداشت، سازندگی و حراست از حریم اهل بیت(ع) خوش درخشید.

منتظری با بیان اینکه تفکر بسیجی بر مدافعان حرم حاکم است، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا با تفکر بسیجی توانستیم با این ویروس مقابله کنیم.

وی افزود: امروز بسیج در کنار نیروهای نظامی و انتظامی نقش بسیار موثری در مقابله با اغتشاشات و اغتشاشات اخیر داشته است.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی با بیان اینکه تفکر بسیجی تفکر جهادی جهادی است، تصریح کرد: بسیجی اخلاص دارد و از ویژگی های تفکر بسیجی ولایت مداری و ولایت مداری است.


58544bdb e1f6 4d6f bf60 aee9c9b8eb93 خبر خاکستری


هر جبهه ای که برای بسیج تعیین شده بود آنجا حضور داشت / بسیج نمونه بارز مستضعفان است

خجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، امام خمینی (ره) تشکل ها و نهادهای مقدسی را تأسیس کردند که یکی از آنها بسیج شجره طیبه بود.

وی افزود: زمانی که نیروی مقاومت بسیج راه اندازی شد، از نیروهای مردمی برای مقاومت و دفاع شجاعانه از مردم استفاده شد تا در برابر همه آرمان هایی که به عهد خود ایستاده اند ایستادگی کنند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: بسیج یکی از نهادهایی است که در این 40 سال شکست نخورده است، در واقع تبار بسیج در همه خوشی ها و سختی ها با مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: بسیج در جبهه های جنگ تحمیلی، سیل، زلزله، حفاظت از حرم و مبارزه با استکبار در خط مقدم بود در حالی که در این 40 سال بومی ها و غربی ها. در برخی مصیبت ها، توهین و تهمت، خود را به بسیج فروختند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: بسیج مصداق بارز ظالم اقتدار است که در همه اعصار حضور داشته و تا کنون هیچ انحطاطی از او دیده نشده است، بلکه آنچه دیده شده یک قیام است، یک نور است. یک نعمت.”

وی افزود: امام راحل بسیج را برای همه فرقه ها تأسیس کرد تا همگان بتوانند برای پاسداری از مردم مسلمان و مقابله با استکبار جهانی یک موکب نشکن و قوی تشکیل دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر جبهه ای که برای بسیج تعیین شده اعم از جهاد سازندگی، مبارزه با داعش و… در آنجا حضور داشته است.

حجت الاسلام احمدی گفت: در سوریه صحنه های بسیار زیبایی از مبارزات نیروهای مقاومت خلق شد که همزمان با سیل در خوزستان اتفاق افتاد و همه نیروهای جبهه مقاومت در کنار مردم بودند تا خسارات وارده را جبران کنند. توسط سیل

وی بیان کرد: بسیاری از مردم سراسر انقلابی گری بودند اما در بحران ها میدان را ترک کردند اما بسیج در این 40 سال هیچ عرصه علمی، هنری، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را رها نکرده است بلکه همواره با صلابت برای پاسداری از نظام مقدس است. جمهوری اسلامی ایران گامی رو به جلو برداشته است.

حجت الاسلام احمدی گفت: من به نمایندگی از همه افرادی که در فعالیت های فرهنگی فعالیت می کنند دست بسیجیان را می بوسم و همانطور که امام راحل فرمودند دوست دارم بسیجی و پاسدار باشم دوست دارم قبول شوم. بسیج جرگه و ما توانستیم در مسیر آرمان های انقلاب باشیم، بسیجی اسلامی باشیم و زندگی ما نیز در این راه به شهادت ختم شود.


08612a70 cbc4 4c1c b56a 1e7969b9ce41 خبر خاکستری


لزوم ایفای نقش بسیج در عرصه اجتماعی شدن دینی و سیاسی نسل جوان

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بسیج شجره طیبه ای است که توسط امام راحل تاسیس شده است که مهمترین رسالت آن تربیت نیروی پیشرو انقلاب اسلامی و تامین استحکام اجتماعی نظام جمهوری اسلامی است. زیرا تداوم انقلاب و دستیابی به آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی است

وی افزود: بسیج با سازماندهی گسترده حامیان و علاقمندان انقلاب اسلامی در محلات و نقاط مختلف کشور ضمن تامین امنیت محلات درون جامعه از انقلاب و دستاوردهای آن پاسداری می کند. قدرتی که الگوی سایر افراد جامعه در تبعیت از ولایت فقیه و رهبری است.

ترقی تصریح کرد: بسیج در دوران ظهور پس از انقلاب اسلامی ضمن دفاع از کشور در برابر تهاجم نظامی آمریکا به نمایندگی از صدام در جنگ تحمیلی، توانست با توطئه های دشمن در داخل مبارزه کند و سلامت و امنیت داخلی را حفظ کند. کشور نقش بسیار مهمی داشت و در مبارزه با ویروس کرونا یکی از ارکان این مبارزه ضدعفونی محله ها، منازل، شهرها و بیمارستان ها بود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بسیج همیشه در کنار مردم بوده و به مردم کمک و پشتیبان بوده است. نیرویی که با حضور در تمام صحنه های سخت و دشوار انقلاب اسلامی توانست از نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم حمایت و حمایت کند.

ترقی خاطرنشان کرد: بزرگترین نیروی شهادت طلب و نیرویی که جان خود را در راه اهداف انقلاب اسلامی ایران و رشد و بالندگی کشور فدا کردند، همین قشر هستند و با صفا و خضوع سینه خود را در برابر مشکلات و دشمنان حفظ کردند. .


در اذهان مردم، بسیجیان پیشگام علم، فناوری و حل مسئله هستند

وی افزود: این نهاد در 40 سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است که در جبهه نظامی به آن نیازی نداریم در جبهه سلامت و در صورت نیاز در جبهه سازندگی استفاده می شود. و امروز نیز در اذهان و افکار مردم بسیجیان طلایه دار علم و فناوری و مبارزه با مشکلات و موانع راه انقلاب اسلامی شده اند.

ترگی اذعان می کند: حضور چنین نیرویی در هر انقلابی ضامن تحقق اهداف انقلاب، نظام و جامعه است و در واقع این نیروها موانع را از سر راه مردم با ایمان و اعتقاد راسخ به هدف برمی دارند و پایبندی به انقلاب اسلامی و با توطئه‌ها و توطئه‌ها، اینها که علیه انقلاب اسلامی و جامعه هدف قرار می‌گیرند، مخالفت می‌کنند و بر این اساس در تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش مؤثری دارند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حوادث اخیر شاهد بودیم یکی از اقشاری ​​که دشمن آسیب دید اما سینه خود را از تجاوز و خیانت به مردم و نگرانی در برابر امنیت و آسایش مردم حفظ کرد. این قشر بود که با دست خالی با دشمنان داخل روبرو شد.» و خارجی ایستاده بود و برای حفظ امنیت مردم شربت شهید می خورد.

وی گفت: مهمترین وظیفه دستگاه های اجرایی و دولتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز حمایت و تقویت این قشر از جامعه است و همانند بسیج در مساجد و محلات فرهنگسراهایی وجود دارد که می تواند مردم را تربیت کند. خصوصاً جامعه پذیری اسلامی نسل جوان باید نقش آفرینی کند و با توجه به ضعف های موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور، لازم است بسیج در محلات، مساجد و دستگاه های اجرایی فعالانه نقش سازنده نیروی انقلاب را ایفا کند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده، یکی از مهمترین وظایف بسیج است که در هر سازمانی حضور دارد و در آنجا پایگاهی اعم از مساجد، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ادارات و… ایجاد کرده است. برای جبران انقلاب و چون در بیان گام دوم انقلاب اسلامی یکی از وظایف مهم در روند انقلاب اسلامی و دستیابی به جامعه اسلامی بر همین اساس است زیرا جامعه پذیری دینی و سیاسی از نسل جوانی که متولی مشخصی در جامعه ندارد و بسیج می تواند این نقش را ایفا کند.

ترقی خاطرنشان کرد: برای ایفای نقش جامعه پذیری دینی و سیاسی نسل جوان، نهادها و نظام جمهوری اسلامی ایران باید منابع و امکانات مالی را در اختیار بسیج قرار دهند تا بتواند در این زمینه در این زمینه گام بردارد. به گونه ای که از طریق فضا شاهد تربیت فرزندان جامعه باشیم. نباید در دست دشمنان و بیگانگان باشیم، اما جاذبه های بسیج می تواند آنها را به درستی نسبت به نظام و آینده کشور آموزش دهد.

من گزارش میدم مرصادنیوزهفته بسیج بهانه ای برای تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری است و باید از این ایام برای تبیین مواضع بسیج و البته امسال جایگاه به خوبی استفاده کرد. جای اعضای مخلص بسیجی که به دست داعشی های محلی کشته شدند خالی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید