ارجاع فروش نفت خام و میعانات گازی به افراد کمیته مشترک


ساعت: 17:08
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812562

نمایندگان به کمیسیون تلفیق موضوع فروش نفت خام و میعانات گازی به اشخاص وارداتی از طریق شرکت ملی نفت را ارجاع دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (13 اسفند) مجلس شورای اسلامی با قسمت ابتدایی بند (ز) تبصره 19 ماده واحده این لایحه در روند بررسی سمت درآمدی حساب بودجه سال 1401 موافقت کردند. .

به موجب بند (ز) پاورقی 19 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کشور؛ برای ایفای تعهدات موضوع این قانون و بنا به درخواست دستگاههای قوه مجریه با اختیارات از محل هزینه های عمومی دولت، کشور، لشکری ​​و صندوق های بیمه و همچنین اعمال ماده. در اصل 90 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، دولت حق دارد:

لازم به ذکر است که به دلیل مغایرت قسمت های 1 و 2 بند (ز) تبصره 19 با قوانین بالادستی، نمایندگان پارلمان این دو قسمت را به کمیته مشترک برای بررسی بیشتر ارجاع دادند.

در بخش اول این گزارش آمده است: فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی از طریق شرکت ملی نفت ایران به افراد معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی و تنها پس از تایید وزارت نفت و بر اساس قیمت روز صادراتی ملی نفت ایران. شرکت و زیربنای منابع موضوع بند (ب) تبصره (1) این قانون اخذ می شود.

بخش دوم: از طریق وزارت اقتصاد و دارایی برای واگذاری سهام و سهام شرکت‌های دولتی و دولتی در بنگاه‌های مشمول واگذاری به اشخاصی که از سوی دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی منصوب می‌شوند در سقف منابع ردیف درآمد. 310501 و 310502 قانون.

آیین نامه این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های نفت، اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر وزارتخانه های ذیربط تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید