مجوز احداث تعدادی پالایشگاه و پالایشگاه نفت با نفت خام و میعانات گازی صادر شده است.


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894107

وزیر نفت گفت: مجوز ساخت تعدادی پالایشگاه و پالایشگاه نفت با نفت خام و میعانات گازی نیز صادر شده و تلاش کرده ایم تا چالش ها و مشکلات آنها را برطرف کنیم و قانون تنفس خوراک را برای سرمایه گذاران این پروژه ها تسهیل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت در تشریح سرمایه گذاری در پالایشگاه های نفت و مشارکت مردم در آنها، یکی از بحث های کلیدی این دولت و وزارت نفت را ساخت پالایشگاه های نفت دانست و گفت: ظرفیت پالایشی در کشور باید افزایش یابد. افزایش یافته و راهی جز ساخت پالایشگاه نفت برای این کار وجود ندارد.

وی به مزیت احداث پتروشیمی علاوه بر تامین سوخت کشور، تامین خوراک پتروشیمی ها اشاره کرد و گفت: برخی پتروشیمی ها در سال گذشته با کمبود خوراک مواجه بودند.

وزیر نفت با اشاره به برنامه دولت برای ساخت پالایشگاهی با ظرفیت پالایش 300 هزار بشکه نفت در روز (شهید قاسم سلیمانی) و مهم بودن آن در بودجه سال 1401، افزود: این پالایشگاه در کنار پالایشگاه ستاره در تاریخ 1396/13/19 قرار دارد. خلیج فارس و زمین. نیز اختصاص داده شده است.

اوجی ساخت پالایشگاه نفت خام سنگین و فوق سنگین مروارید مکران با ظرفیت تولید روزانه 300 هزار بشکه نفت توسط گروه اقتصادی مفید را برشمرد و تصریح کرد: مجوز ساخت تعدادی پالایشگاه نفت خام و پالایشگاه نفت و میعانات گازی نیز صادر شد. ما سعی کرده ایم چالش ها و مشکلات آنها را حل کنیم و قانون تنفس غذایی را برای سرمایه گذاران این پروژه ها آسان کنیم.

وی با بیان اینکه سهامداران پالایشگاه 300 هزار بشکه ای نفت شهید قاسم سلیمانی و پالایشگاه نفت خام سنگین و فوق سنگین مروارید مکران متعدد هستند، افزود: در حال حاضر برخی بانک ها مانند ملت، ملی، تجارت و غیره هستند. در ساخت این پالایشگاه و پالایشگاه نفت شریک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید