اردوی تیم ملی به روی مدعیان باز است/ در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا شاهد استقبال خوبی هستیم.

ساعت: 18:14
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790094

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا گفت: هر ورزشکاری که طبق کمیسیون فنی ضوابط لازم را داشته باشد می تواند به مسابقات آسیایی اعزام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید سلطانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا اظهار داشت: طبق تقویم IPF قرار بود مسابقات پاورلیفتینگ و پرس سینه در پایان سال 2021 با و بدون لوازم جانبی در هنگ کنگ برگزار شود. اما این کشور اخیراً اعلام کرده است که به دلیل همه‌گیری تاج و تخت نمی‌تواند این مسابقات را برگزار کند. جلسه هیئت مدیره فدراسیون آسیایی (APF) برگزار کردیم و به دلیل این اتفاقات مسابقات را تا پایان سال 2021 لغو کردیم. ضمن اینکه مسابقات جهانی پاورلیفتینگ بدون تجهیزات در سوئد و نروژ برگزار شد، اما ورزشکاران آسیایی متأسفانه توانستند. سهمیه Wildcard را برای بازی های جهانی 2022 کسب نکند

وی افزود: در همین راستا فدراسیون ژاپن از ما خواسته است که در تصمیم خود برای لغو بازی های آسیایی تجدید نظر کنیم تا ورزشکاران آسیایی بتوانند سهمیه جام جهانی را کسب کنند. ما دوباره ملاقات کردیم و هیئت مدیره APF را متقاعد کردیم که مسابقه را برگزار کنند. باید میزبانی را انتخاب می کردیم که شرایط خاصی در خصوص تاج نداشت. البته دوست داشتم مسابقات در ایران برگزار شود اما به دلیل اینکه باید مسابقات مردان و زنان همزمان برگزار می شد، این امکان وجود نداشت. قزاقستان، ازبکستان، امارات، عمان، هند، ژاپن و مغولستان از جمله کشورهایی بودند که با آنها مکاتبه کردیم اما هیچ کدام شرایط لازم را نداشتند. در نهایت با توجه به روابط خوبی که با کشورهای اروپایی داشتیم، پیشنهاد شد این مسابقات در کشوری که در مرز آسیا و اروپا قرار دارد، یعنی ترکیه برگزار شود.

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا گفت: ترکیه کشوری نیمه فعال در رشته پاورلیفتینگ می توانست با برگزاری این مسابقات بیشتر فعال شود. فدراسیون جهانی ابتدا مخالفت کرد و پس از دو جلسه، IPF موافقت کرد. اگرچه این میزبانی به ترکیه داده شد، اما ورزشکاران ترکیه ای اجازه حضور در مسابقات را نخواهند داشت، زیرا این مسابقات آسیایی است. اگرچه زمان کافی برای ثبت نام نداشتیم، اما زمانی که سایت را باز کردیم شاهد ثبت نام 870 ورزشکار از 24 کشور بودیم که این نشانه خوبی است. این مسابقات از 14 تا 9 دی ماه به میزبانی استانبول برگزار می شود.

سلطانی در خصوص اعزام ورزشکاران ایرانی به این مسابقات گفت: با توجه به اینکه از زمان شیوع تاج در ایران مسابقه ای به نام قهرمانی کشور یا انتخابی تیم ملی در ایران نداشتیم، تصمیم گرفتیم به تیم ملی اجازه دهیم. برای شرکت بر اساس جلسه ای که در هیئت مدیره ACF برگزار کردیم، مقرر شد حضور ورزشکاران محدود نشود تا کشورهایی مانند ایران، قزاقستان و هند حتی با دو یا سه تیم به رقابت بپردازند. فضا برای همه ورزشکارانی که در سطح ملی هستند برای حضور و شرکت در مسابقات آسیایی.

رئیس انجمن پاورلیفتینگ فدراسیون پرورش اندام و پرورش اندام ادامه داد: اخیرا با کمک آقای الهیاری شهردار پرند که از قهرمانان پاورلیفتینگ بودند، اردویی برای ثبت رکورد راه اندازی کردیم. او در ارتش به روی همه باز بود و هست. ما همه شاکیان را آوردیم و رکورد زدیم. هرکسی که شرایط لازم را داشته باشد می تواند به مسابقه اعزام شود. البته اینطور نیست زیرا محدودیتی نداریم. تعداد نفراتی که می توانند به مسابقات آسیایی بروند و یکی از فیلترها انجام تست دوپینگ در مسابقات آسیایی است. اگر افرادی که علاقه مند به شرکت در این مسابقات هستند و فرصت حضور در مسابقات آسیایی را می بینند می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. تا هفته آینده به کمیته فنی انجمن پاورلیفتینگ ارسال می شود و در صورت تایید در تیم اعزامی که می گیرند قرار خواهند گرفت.

سلطانی در پایان درباره وضعیت بانوان گفت: ماه گذشته مسابقات پاورلیفتینگ بانوان برای اولین بار در کشور در شهر یاسود برگزار شد و چهره های شاخصی در بین شرکت کنندگان مشخص شد. من از تشکیل تیم ملی و اعزام بانوان حمایت می کنم اما این موضوع باید به تایید وزارت ورزش و شورای برون مرزی برسد. اگر این اتفاق بیفتد آمادگی داریم بانوان ایرانی را در مسابقات ثبت نام کنیم. من به عنوان رئیس فدراسیون آسیایی از تمامی ورزشکاران ایرانی حمایت قانونی می کنم. زیرا این حمایت شامل سایر کشورها نیز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید