ارزیابی نمایندگان پس از تصویب طرح دو وضعیت اضطراری حمایت از واحدهای تولیدی

ساعت: 22:24
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796988

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از تصویب دو فوریت طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی در مجلس، از نمایندگان مجلس خواست در سالی که رویکرد اصلی کشور «تولید، حمایت، برچیدن» است، از تولید حمایت کامل کنند. تشکر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای تاکید کرد: برای حمایت و رفع موانع تولید باید همه دستگاه های اجرایی تلاش کنند که بخشی از این مهم در فعالیت های سازمان است. تسهیل رفع موانع تولید با محوریت و مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و حضور تمامی دستگاه ها در مرکز و کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها با محوریت مدیران سراسری. کشور به طور مداوم دنبال می شود.

وی افزود: تا زمانی که ابزارهای قانونی قوی و دقیق برای جلوگیری از وقفه و غیرفعال شدن تاسیسات تولیدی و تولیدی وجود داشته باشد، قطعا از این امر استقبال می شود و نیاز به قوانینی در شرایط فعلی برای حمایت از تولید وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تلاش و مسائل این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه های اجرایی حفظ و ارتقای سطح فعلی فعالیت های تولیدی و جلوگیری از کاهش تولید و تعطیلی آنهاست. بخش تولید، طرح فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی در حال انجام است که از دستاوردهای آن احیای راکدها، ارتقای ظرفیت‌های تولید، افزایش اشتغال و رشد تولیدات صنعتی است و جزئیات بیشتر این برنامه متعاقبا اعلام خواهد شد.

فاطمی امین در خصوص دو فوریت طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولید گفت: بر اساس این ماده واحده که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، یک فوریت، توقیف، ضبط و تملک ماشین آلات، ابزار تولید، تجهیزات، مواد اولیه و تولیدات کارخانه ها و واحدهای تولیدی و فروش اموال، محرومیت از خدمات بانکی و اجتماعی مانند استفاده از حساب بانکی، چک و کارت بازرگانی و همچنین حبس مدیران و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی به دلیل هزینه اقتصادی، توقف تولید مواد اولیه و ماشین آلات. در گمرکات کشور و یا هرگونه اقدام دیگری که منجر به توقف یا قطع فعالیت تولیدی و تعطیلی این واحدها شود ممنوع است.

وی با اشاره به تبصره 1 این ماده واحده گفت: بر اساس تبصره 1 به منظور جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی، دستگاه ها یا مراجع قضایی ذی ربط موظفند نسبت به رسیدگی به اتهامات اقتصادی، بازداشت موقت و حبس مدیران تولیدی و یا حبس اقدام کنند. سرمایه گذاران واحدهایی که مدیریت می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تبصره ۲ این ماده واحده نیز خاطرنشان کرد: احتمالاً بر عهده مرجع مربوطه خواهد بود.

فاطمی امین همچنین با تاکید بر تبصره 3 این ماده واحده تصریح کرد: بر اساس تبصره 3، وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئولیت اجرای صحیح قانون را بر عهده دارد و با همکاری مدیران موظف است از تمام ظرفیت های موجود برای حل مشکلات استفاده کند. مشکلات، اقدامات و گزارش اقدامات معمول مجلس شورای اسلامی هر 6 ماه یکبار.

وی افزود: در تبصره 4 نیز آمده است که آیین نامه این ماده با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دادستانی کل کشور ظرف مدت 3 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب رئیس قوه قضائیه می رسد. قوانین و مقررات مغایر با این قانون لغو می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید