قالیباف: کلیات طرح حمایت از کارخانه ها و واحدهای تولیدی رای نیاورد

قالیباف: کلیات طرح حمایت از کارخانه ها و واحدهای تولیدی رای نیاورد

روز جدید : در شرایط جلسه روز یکشنبه مجلس در رفت و برگشت اعلام شد که طرح جامع حمایت از کارخانه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی تصویب شده است، رئیس مجلس امروز گفت: کلیات این طرح به رای گذاشته نشده است.

در جلسه روز یکشنبه (۲ بهمن) مجلس، طرح جامع حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی در مجلس بررسی شد و رئیس مجلس بلافاصله پس از رای گیری از تصویب نشدن این طرح جامع خبر داد.

در همین جلسه دقایقی بعد محمدباکر کلیباف بار دیگر تاکید کرد که کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی با در نظر گرفتن رای نمایندگانی که دستگاه ها در جریان رای گیری دچار مشکل شده اند، تصویب شده است.

محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز در جلسه علنی امروز (6 بهمن) با توجه به سخنان روح اللهی، نماینده تهران در جلسه قبلی مجلس، به ماده 75 آیین نامه داخلی مجلس اشاره کرد. روجلمی از عملکرد هیات مدیره انتقاد کرد و گفت: رئیس مجلس و هیات رئیسه کلیات طرح حمایت از کارخانه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی را زیر پا گذاشته اند. چند نفر قطع شدند و ژنرال ها رای دادند.

فرهنگی در بیانیه ای گفت: اظهارات این نماینده به نمایندگان خلاف قانون اساسی و مضحک است. ما از این نماینده شاکی هستیم و باید عذرخواهی کند.

وی با تاکید بر اینکه همه نمایندگان حق رای دارند، افزود: این نماینده باید عذرخواهی کند در غیر این صورت از رفتار نمایندگان به هیات نظارت شکایت خواهیم کرد.

کلیباف، رئیس مجلس در پاسخ به این اظهارات گفت: هیات رئیسه بررسی‌هایی را درباره روند کلی رای‌گیری این طرح انجام داده است. سیستم رأی گیری پنج نفره نقض شد و رأی موافق دادند.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی ها با احتساب رای این 5 نماینده، کلیات طرح حمایت از کارخانه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی هنوز رای نیاورده و در کمیته بایگانی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید