طرح «اعطای یارانه نقدی به مردم پس از حذف 4200 تن» رای نیاورد.

طرح برای

رو نه : در صورت دریافت پاسخ مناسب از مدل پیشنهادی برای پرداخت یارانه نان از طریق کالابرگ، کالابرگ الکترونیکی تا دو ماه آینده برای 4 کالای دیگر شامل شیر، تخم مرغ، روغن و مرغ اجرا می شود. البته قبل از اجرای کامل طرح برای اقلام غیر از نان، مبلغ کمک بلاعوض به مدت یک یا دو ماه به حساب دریافت کنندگان کمک هزینه واریز می شود که البته این مبلغ هنوز نهایی نشده است، اما حدود 300 به ازای هر نفر 400 هزار تومان اعتقاد بر این است که مردم از عواقب افزایش قیمت ها خوشحال هستند.

بر اساس آخرین تصمیم دولت مبنی بر هدفمندی ارز 4200، افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند نان، روغن، مرغ، تخم مرغ و شیر حذف شد و مقرر شد این کالاها در شهریورماه تامین شود. 1400 در نیازهای عادی مردم شروع طرح پرداخت.

بر اساس نتایج جلسات تصمیم گیری برای اجرای طرحی که اکنون یارانه هوشمند نامیده می شود، برنامه نهایی دولت عرضه چند قلم کالای حیاتی از جمله نان، مرغ، تخم مرغ، روغن و شیر با قیمت شهریور 1400 است. عموم مردم

اگرچه در دولت نظراتی وجود داشت که پس از لغو ارز 4200 تنی دام، کره و نان سرمایه گذاری شده، برای جبران افزایش قیمت کالاهای مربوطه، یارانه نقدی به مردم پرداخت شود، اما ظاهرا این نظر کافی است زیرا شاید یارانه نقدی کافی باشد، او به تامین کالاهای اساسی رای نداد و فشار مردم را برای امرار معاش افزایش داد، رای نیاورد و در نهایت تصمیم گرفت در قالب یک کاربرگ الکترونیکی کار کند. یعنی دولت متعهد می شود ارز 4200 تومانی نان، دام و مواد اولیه را حذف کند. 5 کالای اساسی که قوت مردم است به قیمت شهریور 1400 برای مردم تهیه کنید و به جای پول، کالاهای مورد نیاز مردم را تهیه کنید.

در گام اول مقرر شد یارانه نان اصلاح شود و بر این اساس وزارت اقتصاد مسئولیت تحویل نان با قیمت قبلی را بر عهده بگیرد و این روند از دوشنبه هفته جاری به صورت آزمایشی از استان زنجان آغاز می شود. در این استان حدود 1500 نانوایی مجهز به دستگاه کارتخوان هستند که با استفاده از کارت های بانکی متعارف بدون تغییر قیمت نان را در اختیار شهروندان قرار می دهند. به گفته معاون وزیر اقتصاد، به گفته رئیس جمهور قیمت نانی که در اختیار مردم قرار می گیرد 10 درصد تخفیف خواهد داشت. اما سوال مهمی که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد این است که این فرآیند جدید چگونه اجرا خواهد شد.

بر اساس این طرح که با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و استانداری ها اجرا می شود، هر شهروند می تواند در پایان روز با توجه به سیستم بانکی قابل اعتماد ما، از طریق دستگاه های پوز کارت بانکی با کارت های بانکی نان خریداری کند. ، تفاوت قیمت نان فروش در طول روز به حساب اصلی نانوا واریز می شود. نکته حائز اهمیت این است که این مشکل در ماه های اول سیستم تامین آرد نانوایی ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد که برای رفع این مشکل طبق اعلام وزارت اقتصاد، آرد تحویلی به هر نانوایی 45 روز بعد تسویه می شود تا وجود داشته باشد. مشکلی برای این واحدها از نظر سرمایه در گردش وجود ندارد. جالب اینجاست که تمامی کارت های بانکی اعضای خانواده امکان خرید نان را خواهند داشت.

به نظر می رسد با نهایی شدن طرح دولت برای توزیع هدفمندی یارانه نان، بازار نان تا حد زیادی در سراسر کشور کنترل شود. بر اساس برخی اطلاعات، حدود 80 هزار پوس در نانوایی های سراسر کشور وجود دارد و همین بازار واحد نانوایی عامل اصلی انتخاب نان به عنوان کالای اصلی انتخاب شده برای اجرای طرح یارانه ارزی 4200 تومانی بوده است.

در صورتی که مدل پیشنهادی برای پرداخت یارانه نان از طریق کالابرگ اخذ شود، تا دو ماه آینده کالابرگ الکترونیکی برای 4 کالای دیگر شامل شیر، تخم مرغ، روغن و مرغ معرفی خواهد شد. البته قبل از اجرای کامل طرح برای اقلام غیر از نان، مبلغ کمک بلاعوض به مدت یک یا دو ماه به حساب دریافت کنندگان کمک هزینه واریز می شود که البته این مبلغ هنوز نهایی نشده است، اما حدود 300 به ازای هر نفر 400 هزار تومان اعتقاد بر این است که مردم از عواقب افزایش قیمت ها خوشحال هستند.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص برنامه دولت برای ساماندهی یارانه نان گفت: دولت با توجه به سیاست و اهمیت خود در حوزه تامین نان، طرحی متفاوت از سایر کالاها را به ستاد اقتصادی دولت ارائه کرده است. از نظر جغرافیایی گروه ها و اقشار حمایتی در دستور کار قرار گرفت و این طرح برای اولین بار در کشور شکل می گیرد و بر اساس آن امکان نظارت صفر تا صد زنجیره ای یعنی از لحظه واردات گندم در انبارها، کارخانه ها وجود دارد. ، شرکت های پخش، نانوایی های سنتی و صنعتی.

دیدگاهتان را بنویسید