با حذف ارز 4200 تومانی یارانه نقدی را افزایش دهید

ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792379

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت با حذف ارز 4200 تنی یارانه جدید پرداخت می کند، بنابراین عملا برای مصرف کننده اهمیتی نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر گادری با اشاره به جزییات لایحه بودجه 1400 گفت: در حوزه مالیاتی دولت معافیت های مالیاتی را افزایش داده و معافیت مالیاتی کارکنان نیز 5 میلیون تن تعیین شده است.

وی درباره موضوع لغو وام ازدواج گفت: بر اساس قانون جمعیت، دولت می خواهد بحث وام ازدواج را مطرح کند، بنابراین موضوع لغو وام ازدواج مشکلی ندارد و مانند سال های گذشته پرداخت می شود و وجود ندارد. آن را ممنوع کند.”

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره حذف 4200 تومان در بودجه گفت: دولت 4200 تومان بدون احتساب گندم و دارو حذف کرد بنابراین قیمت نان و دارو تغییر نمی کند. درست است که نانوا آرد را به قیمت آزاد می خرد، اما در عمل آن را به قیمت قبلی می فروشد و مابه التفاوت آن را از دولت دریافت می کند، بنابراین تفاوتی بین مصرف کننده نیست و فقط ضایعات گندم و نان و تحویل به مزارع است. مانع شد.

گادری افزود: دولت 100 هزار میلیارد تومان برای حذف ارز 4200 تومانی برای پرداخت یارانه دهک های اول تا هفتم با حذف ارز 4200 تومانی در نظر گرفته است. چهار دهک اول حدود 120 هزار تن در ماه و سه دهک بعدی حدود 90 هزار تن در ماه نسبت به یارانه قبلی دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: دولت ارز 4200 تومانی را حذف می کند اما به جای آن حدود 100 هزار میلیارد تومان یارانه جدید پرداخت می شود، بنابراین نگرانی برای حذف ارز 4200 تومانی وجود ندارد زیرا دولت هزینه آن را در جای دیگری پرداخت می کند و قدرت خرید مردم باقی می ماند. . . .

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره فروش نفت گفت: دولت پیش بینی فروش یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز را با قیمت حدود 60 دلار دارد. اکنون قیمت نفت در بازار 70 دلار است. به نظر می رسد فروش نفت تا این حد امکان پذیر است.

وی گفت: دولت در تلاش است تا انضباط مالی را در بودجه ایجاد کند. درخواست خواهد کرد.

گادری در خصوص احتمال کسری بودجه در سال آینده گفت: بخشی از منابع دولت از طریق اسناد خزانه و اوراق تامین می شود که ما آن را کسری بودجه می دانیم. تلاش دولت برای کاهش میزان استقراض و فروش اسناد خزانه حائز اهمیت است، اما پیش بینی می شود در صورت عدم امکان فروش نفت یا فروش سهام واحدهای تولیدی، دولت با انتشار اسناد خزانه کسری را جبران کند. کوپن.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور طبیعی دولت می توانست با مشکلات و ایرادات کمتری بودجه را به مجلس ارائه کند اما در مجموع این بودجه به اندازه بودجه دولت سیزدهم در سال اول فعالیت خود قابل دفاع است. مجلس نیز به نگرانی ها و ایرادات خود رسیدگی می کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید