با لغو ارز 4200 تومانی، یارانه نقدی برخی کالاها تا سقف یکصد هزار تومان به ازای هر نفر در ماه پرداخت می شود.

با لغو ارز 4200 تومانی، یارانه نقدی برخی کالاها تا سقف یکصد هزار تومان به ازای هر نفر در ماه پرداخت می شود.

روز جدید یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توییتی اعلام کرد که در لایحه دولت سقف ارز ترجیحی بودجه از 8 میلیارد دلار به 12.6 میلیارد دلار افزایش یافته است. یعنی دولت این اختیار را دارد که ارز 4200 را برای هر 7 قلم یا بخشی از آن تا پایان سال ادامه دهد. در صورت حذف برخی کالاها وجوه دریافتی حداکثر تا سقف یکصد هزار تن به ازای هر نفر در ماه به عنوان یارانه نقدی پرداخت می شود.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توئیتی نوشت: حذف ارز 4200 برای برخی کالاها به ازای هر نفر تا سقف 100 هزار تن یارانه نقدی ماهانه پرداخت می کند.

محسن زنگنه در این خصوص نوشت: در لایحه دولت سقف ارز ترجیحی در بودجه از 8 به 12.6 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: یعنی دولت این اختیار را دارد که ارز 4200 را برای هر 7 قلم یا بخشی از آن تا پایان سال ادامه دهد. در صورت حذف برخی کالاها، وجوه دریافتی به صورت یارانه نقدی حداکثر تا سقف یکصد هزار تن به ازای هر نفر در ماه پرداخت می شود.

گفتنی است پیش از این برخی خبرگزاری ها گزارش داده بودند که سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز 19 آبان 1400 در نامه ای به کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه تامین مطمئن کالاهای اساسی، مواد اولیه دامی را ارائه کرده است. ، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست های معیشتی جبرانی دولت در نامه ای به امضای رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره برنامه لغو ارز ترجیحی 4200 تنی کالاهای اساسی و برنامه جبرانی معیشتی. لایحه ۲۷ هزار میلیارد تومانی را به مجلس ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید