مصوبه مجلس: یارانه نقدی و یارانه معیشتی خانوارهای پردرآمد باید ظرف سه ماه لغو شود.

مصوبه مجلس: یارانه نقدی و یارانه معیشتی خانوارهای پردرآمد باید ظرف سه ماه لغو شود.

روز جدید : نمایندگان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور دادند تا درآمد تمامی خانوارهای یارانه ای را از طریق اطلاعات پایگاه مددکاری اجتماعی ایران از طبقه بندی خارج کند. در این مصوبه آمده است: وزارت تعاون مکلف است یارانه نقدی و طرح معیشت خانوارهای پردرآمد را ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون حذف کند.

: نمایندگان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور دادند تا درآمد تمامی خانوارهای یارانه ای را از طریق اطلاعات پایگاه مددکاری اجتماعی ایران از طبقه بندی خارج کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بند درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور، بند (ب) و (ج) تبصره (14) توسط تک نفره لایحه بودجه مصوب 1401.

در بند (ب) پاورقی (14) ماده واحده این لایحه آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعاتی بهزیستی ایران موظف است ظرف مدت سه (3) 3) ماه‌ها پس از ابلاغ این قانون در زمان اعلام درآمد کلیه خانوارهای یارانه‌ای از طریق شاخص‌ها و اطلاعات موثق و داده‌های ثبتی معتبر جهت حذف یارانه نقدی و طرح‌های معیشتی خانوارهای پردرآمد، شناسایی و رفع طبقه‌بندی توسط وزارت انجام می‌شود. تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

سازمان یارانه موظف است بر اساس ضوابط از متقاضیان جدید دریافت یارانه ثبت نام کند.

همچنین در بند (ج) تبصره (14) حساب تک نفره: منابع ارزی قسمت منابع جدول این تبصره بلافاصله توسط شرکت های تابعه وزارت نفت به حساب ارزی افتتاح شده توسط وزارت نفت واریز می شود. وزارت دارایی با بانک مرکزی به نمایندگی از یک سازمان متمرکز بر یارانه. به محض دریافت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ATS) مبادله و مستقیماً به حساب واقعی آن سازمان واریز و به طور کامل هزینه می شود. هزینه ها در جدول توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید