یک طرح اضطراری برای حمایت از تجاری سازی فناوری های نرم تصویب شد

ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790247

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و موسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 16 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با 136 رای موافق، 42 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه با یک فوریت طرح حمایت از شرکت ها و موسسات خلاق و تجاری سازی. در مورد فن آوری های نرم، آنها موافقت کردند.

پیمان فر: محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ما نفوذ کرده است

حجت الاسلام نصرلا پیمان فر به عنوان نماینده کاندیدای این طرح گفت: استکبار وارد عرصه سخت افزاری ما شده است که به شدت به آن واکنش نشان داده ایم اما اکنون تقابل جدی ما با استکبار حوزه نرم وجود دارد و همه باید فرهنگ اسلامی ما را از بین ببرند. ” تمام تلاشت را بکن.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به تهاجم فرهنگی ابراز نگرانی کرده اند و بنابراین باید با تهاجم فرهنگی و اقدامات بیگانگان در این زمینه مقابله کنیم.

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گفتمان سازی علم و فناوری بسیار مهم است. امروز دنیا تشنه محصولات فرهنگی است و دشمنان جمهوری اسلامی ایران سعی کرده اند محصولات فرهنگی نامناسبی را به ما عرضه کنند و متاسفانه توسعه محصولات فرهنگی غربی در خانواده های ایرانی نیز رخنه کرده است.

پیمان فر تاکید کرد: باید تولید و توسعه محصولات فرهنگی بومی را در دستور کار قرار دهیم و این امر موجب حفظ هویت ملی و فرهنگی کشور و ایجاد اشتغال می شود.

شریعتی: باید در حوزه فرهنگی خودمان را تقویت کنیم

در ادامه جلسه، مالک شریعتی با موافقت با طرح یک فوریت حمایت از شرکت ها و موسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم، گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که امروز فوریت اقتصاد کشور و اولویت ما فرهنگ سازی است. بر این اساس نباید از اولویت کشور که فرهنگ است غافل شد.

وی گفت: اگر فقط به اقتصاد کشور توجه کنیم مثل این است که در دهان مردم بخوریم اما به تنفس آنها توجه نکنیم یعنی. فرهنگ کشور».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید محصولات فرهنگی باید مورد توجه ما باشد و با ارتقای فناوری همراه باشد و در حوزه فرهنگی تقویت کنیم که اگر این اتفاق نیفتد می توانیم به فرزندان خود نگوئید که محصولات فرهنگی را در کشورهای خارجی تماشا نمی کنید.

شریعتی گفت: بازی های رایانه ای خارجی ارز زیادی از کشورمان صادر می کند و ضرر اقتصادی به کشور وارد می کند. ما باید با جدیت برای تولید ثروت در عرصه فرهنگ با توجه به ارزش های انقلاب تلاش کنیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید