ارسال اربعین اتوبوس رایگان برای زائران مازندرانی تا مرز مهران


ساعت: 22:10
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895935

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اعلام کرد:

روح اله سلاگی گفت: 40 اتوبوس از شهرهای مختلف مازندران به صورت رایگان به کاروان زائران اربعین تا مرز مهران اعزام می شوند که این اقدام برای اولین بار در کشور انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله سلگی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، در خصوص اقدامات انجام شده برای اعزام کاروان های مازندران به مراسم معنوی اربعین گفت: امروز 40 دستگاه اتوبوس از شهرهای مختلف استان برای اعزام کاروان های زائران اربعین به مرز اربعین اعزام شدند. مهران به صورت کاملا رایگان انجام می شود این اقدام برای اولین بار در کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه این کاروان ها امروز با حضور مسئولان استانی از دو نقطه مرکز و غرب استان بدرقه شدند. وی افزود: حدود 17 دستگاه اتوبوس در منطقه غرب استان به مرکزیت شهر چالوس و 23 دستگاه اتوبوس باقیمانده در مرکز استان با تشریفات مناسب به عراق اعزام می شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برای اولین بار ایستگاه صلواتی در سه خروجی استان ایجاد کردیم. سوادکوه، آمل و چالوس که پذیرای زائران بومی و ترانزیتی از سایر استان های همجوار خواهد بود.

سلقی از ثبت نام بیش از 90 هزار زائر مازندرانی برای حضور در مراسم معنوی اربعین خبر داد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که تمهیدات مناسبی برای حضور زائران انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده، زمینه را فراهم کرده ایم تا به جای اینکه مراسم اربعین فقط در مقصد برگزار شود، حرکتی نمادین را که تبلور قدرت نرم جهان تشیع است، آغاز کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران یادآور شد: مازندران دیار علویان است، سلسله ارادت مردم این دیار به بیش از 1200 سال پیش برمی گردد و امروز این تبلور با اعزام زائران مازندرانی به مراسم اربعین، قویتر و قویتر ادامه دارد. روشنگرتر از گذشته

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید