ارسال پرونده حمله سایبری به سامانه سوخت کشور به قوه قضائیه

ساعت: 18:55
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783045

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پرونده حمله سایبری به سامانه سوخت کشور به مراجع قضایی ارسال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار گلمرضا جلالی روز سه شنبه با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل درباره جمع بندی ابعاد فنی حمله سایبری به سامانه سوخت کشور گفت: مقدماتی است. مطالعات نشان می دهد که طرح حمله سایبری دشمن علیه سیستم مدیریت سوخت یک حمله زیرساخت سایبری ترکیبی از چهار جزء است. قسمت اول سایبری مبتنی بر دشمن با بهره برداری از ضعف ها و آسیب پذیری های ذاتی سیستم سوخت رسانی، قسمت دوم قطع شدن سیستم سوخت رسانی و ناتوانی در خدمت رسانی به مردم بود. او در قسمت سوم سعی کرد از ظرفیت رسانه های بیگانه برای تحریک مردم استفاده کند و سپس مردم را به اعتراض و شورش و آشوب دعوت کند.

وی با بیان اینکه طرح چهار مرحله ای تنها در مرحله اول به هدف خود رسیده است، افزود: با سرعت عمل نهادهای مسئول، خدمات سوخت گیری به صورت دستی در عرض چند ساعت به مردم ارائه شد. بعد بلافاصله به بیمه اضطراری رفتیم. به این ترتیب بخش های مختلف به صورت مرحله به مرحله بررسی و به سیستم متصل شدند. سه ماهه آخر امنیت و مصونیت نهایی است که در حال حاضر برقرار است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه این ضعف را به قوت تبدیل می کنیم، خاطرنشان کرد: در معماری جدید سامانه مدیریت سوخت قطعا نقاط ضعف را برطرف خواهیم کرد.

وی گفت: نکته دیگر این است که این عملیاتی بود که در آن دشمن سعی داشت مردم را تحریک کند. این امر باعث خنثی شدن توطئه های دشمن در رسانه ها شده است، اما هوش انسانی نیز در خنثی سازی این توطئه بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بررسی های فنی این حادثه توسط کارشناسان سازمان پدافند غیرعامل کشور به پایان رسیده و طی نامه ای به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی پرونده برای محاکمه مختومه شده است. این راه را ادامه دهید تا پذیرفته شوید، ارسال شوید.

به گفته سردار جلالی، برنامه مصونیت دائمی و بازطراحی و بازسازی سیستم سوخت در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید